محسن پاکاین سفیر سابق ایران در آذربایجان بر عدم اعتماد کامل به آمریکا تاکید کرد و خواستار ادامه مذاکرات با هوشیاری شد. وی آمریکا را مسئول نقض آتش بس و مداخله در مدیریت تنگه هرمز دانست و گفت: تا زمانی که واشنگتن حاکمیت ارضی ایران بر تنگه هرمز را به رسمیت نشناسد و ناقضان آتش بس را مهار نکند، وضعیت کنونی ادامه خواهد داشت. پاک آیین همچنین از مخالفان داخلی مذاکرات خواست در این مرحله حساس بهانه به دست دشمن ندهند.