سعید اخباری سرمربی تیم فوتبال چادرملو اردکان در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل گل گهر سیرجان در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2 با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات، شرایط تیمش را ناعادلانه توصیف کرد و اظهار داشت: ما از ابتدا مخالف برگزاری این مسابقه بودیم و دلایل خود را ارائه کرده بودیم، اما پس از اعلام رسمی، در این مسابقه شرکت کردیم.
وی با اشاره به وضعیت بدنی بازیکنانش گفت: متأسفانه بعد از بازی قبلی که بعد از 117 روز بدون مسابقه برگزار شد، 7 بازیکن ما مصدوم شده اند و حتی نمی دانم در بازی فردا با چه ترکیبی بازی خواهیم کرد، زیرا ممکن است تعداد بازیکنان آماده به حد نصاب نرسد. در دیدار قبل بازیکنان ما 120 دقیقه با جان و دل جنگیدند و شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند.
سرمربی چادرملو با اشاره به واکنش هواداران این تیم گفت: نظر بسیاری از مردم استان یزد این است که عده ای دوست ندارند چادرملو وارد مسابقات آسیایی شود. وقتی شاهد کنار هم قرار گرفتن برخی تصمیمات هستیم، واقعاً این سوال پیش می آید که منطق پشت این اتفاقات چیست؟ از فاصله بسیار کم دو مسابقه تا اعلام این مسابقه.
اخبار درباره سهمیه آسیایی نیز تصریح کرد: سومین سهمیه آسیایی در ابتدا متعلق به سپاهان بود اما با توجه به شرایط پیش آمده تصمیم گرفته شد از مسیر دیگری مشخص شود. ابتدا قرار بود همه باشگاه ها رعایت کنند و تیم سوم جدول راهی آسیا شود اما برخی از باشگاه ها اصرار داشتند که تکلیف سهمیه از طریق جام حذفی مشخص شود. ما هم به این موضوع اعتراض کردیم چون میانگین امتیاز چادرملو از برخی تیم ها بیشتر بود.
وی افزود: برای ما جای سوال دارد که تیمی که یک بازی کمتر از ما انجام داده با وجود امتیاز کمتر شرایط متفاوتی پیدا کند. حالا ما و پرسپولیس یک بازی دیگر برگزار کردیم اما این امتیاز برای تیم دیگری لحاظ شده است. وقتی این مسائل را کنار هم می گذاریم احساس می کنیم عده ای علاقه ای ندارند چادرملو در دومین سال حضورش در لیگ برتر به سهمیه آسیایی برسد.
سرمربی چادرملو با اشاره به مردم استان یزد و شهرستان اردکان گفت: بعد از بازی قبل این موضوع برای خیلی ها سنگین بود و شاید قابل هضم نبود اما از شما می خواهم که به امید یک استان و مردم شریف اردکان که در سال های اخیر برای این باشگاه زحمات زیادی کشیده اند احترام بگذارید. کاش به اینجا نمی رسید
اخباری ادامه داد: به احترام مهدی تاج در این مسابقات شرکت کردیم. من خودم دیدم که چقدر نسبت به برگزاری لیگ و احقاق حق تیم ها حساس هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مسابقات شرکت کنیم اما معتقدم بازی فردا در شرایط نابرابر و به دور از عدالت برگزار می شود.
وی درباره حضور احتمالی در مسابقات آسیایی گفت: در صورت کسب سهمیه قطعا مدیران توانمند باشگاه برای حضور در آسیا برنامه ریزی خواهند کرد اما در حال حاضر شرایط کشور به گونه ای است که نمی توان برنامه ریزی دقیقی برای آینده ارائه کرد.
اخباری در پاسخ به سوالی درباره عدالت گفت: نمی خواهم دوباره فضای فوتبال ملتهب شود. گل گهر تیمی قابل احترام و بازیکن ساز است اما در خصوص زمان برگزاری این دیدار کمیته استیناف، هیات مدیره فدراسیون و تصمیم گیران باید پاسخگو باشند. سازمان لیگ تنها مجری مصوبات است و ما هم بعد از اعلام رسمی رعایت کردیم.
وی با اشاره به وضعیت فنی تیمش گفت: شرایط ما اصلا عادی نیست. پس از 120 دقیقه بازی سنگین و بدون آمادگی کامل، بازیکنان باید دوباره به میدان بروند. مهمترین مسئله برای من سلامتی بازیکنان است و امیدوارم بازی بدون مصدومیت به پایان برسد.
چادرملو سرمربی تیمش درباره شرایط تیمش قبل از بازی قبلی مقابل پرسپولیس نیز گفت: جمع آوری بازیکنان بسیار سخت بود. بسیاری از آنها در شهرهای مختلف کشور حضور داشتند و به دلیل ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) هر کدام در مراسم و برنامه های مختلفی شرکت کرده بودند. شب قبل از بازی چند بازیکن جدید به تیم اضافه شدند و در شرایط بسیار سختی آماده بازی شدیم.
اخباری در ادامه درباره پیروزی مقابل پرسپولیس گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان این تیم هم بازی خوبی انجام دادند. این فوتبال است و شاید اگر گل دوم ما زودتر به ثمر می رسید نتیجه دیگری رقم می خورد. اما در غیاب هفت بازیکن خارجی و هادی حبیبی نژاد از چند بازیکن جوان و بازیکنانی که برای اولین بار در ترکیب اصلی حضور داشتند استفاده کردیم.
وی تاکید کرد: من این حرف ها را برای رزومه سازی یا مظلومیت نمی گویم چون با این مسائل آشنا نیستم. واقعیت این است که غیرت بازیکنان و لطف خدا باعث شد آن نتیجه رقم بخورد. شاید خدا خواسته مسائلی را نشان دهد.
اخباری در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت باشگاه پرسپولیس برای موفقیت این تیم زحمات زیادی کشیده است و معتقدم پرسپولیس همیشه باشگاه بزرگی باقی خواهد ماند. شکست از عظمت این باشگاه کم نمی کند و مطمئنم با برنامه ریزی مدیرانش فصل آینده دوباره به مسابقات برمی گردد.