آخرین مطالب

همکاران

پرداخت وام 300 میلیونی به همه سرپرستان خانوار | وام بدون سود با اقساط 48 ماهه و تنفس 6 ماهه

بانک سینا برای افرادی که در این بانک سپرده دارند، طرح تسهیلات آفتاب را در نظر گرفته است. سپرده گذارانی که حداقل یک ماه از افتتاح حساب خود می گذرد می توانند برای دریافت وام 300 میلیون تومانی اقدام کنند. همچنین وام تسهیلات بانک سینا آفتاب بدون سود در نظر گرفته شده و متقاضیان مبلغ وام را بدون سود به بانک بازپرداخت می کنند.

جزئیات بیشتر وام بانک آفتاب سینا

متقاضیان دریافت وام بانک آفتاب سینا باید دارای میانگین حساب مناسب و نیازمند ضامن رسمی باشند. حداکثر مبلغ این وام 300 میلیون تومان و حداکثر مدت بازپرداخت 48 ماه است. بانک سینا حداکثر ضریب اعتباری وام آفتاب را 147.2 درصد تعیین کرده است. شایان ذکر است متقاضیانی که چک برگشتی یا بدهی به بانک دارند نمی توانند این وام را دریافت کنند.

اطلاعات کامل اعطای این تسهیلات در جدول زیر آمده است.




















مدت سپرده گذاری (ماه) مدت بازپرداخت (ماه) ضریب تسهیلات (درصد)
۱ ۶ 23.6
۱۲ 13.1
۳ ۶ 71.9
۱۲ 40
۲۴ 22.1
۶ ۶ 147.2
۱۲ 81.9
۲۴ 45.3
۳۶ 36
۴۸ 32.5
۹ ۲۴ 60.5
۳۶ 49.9
۴۸ 40
۱۲ ۲۴ 94.9
۳۶ 68.1
۴۸ 54.5

شرایط بازپرداخت وام 300 میلیون تومانی بدون بهره بانک سینا چیست؟

متقاضیانی که تسهیلات آفتاب دریافت کرده اند موظفند برای بازپرداخت وام ماهانه 6 میلیون و 818 هزار تومان به بانک پرداخت کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، این وام بدون سود بوده و در زمان پرداخت، متقاضی که موفق به دریافت وام شده است، همان 300 میلیون تومان دریافتی را به بانک پرداخت خواهد کرد.

تغییر سیاست بانک ها در پرداخت وام

سهم بخش تولید از تسهیلات بانکی به 77.7 درصد افزایش یافت.

در حالی که در ماه های گذشته سهم بخش تولید از تسهیلات کاهش یافته بود، تغییر سیاست شبکه بانکی در پرداخت وام موجب افزایش سهم بنگاه های اقتصادی از اعتبارات بانکی در شهریورماه شد.

بانک مرکزی که هر ماه آمار پرداخت وام بانکی را به تفکیک بخش‌های اقتصادی به‌روزرسانی می‌کند، در تازه‌ترین گزارش خود، آمار پرداخت وام‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور را منتشر کرد. بر اساس داده های این گزارش، مجموع تسهیلات پرداختی از شبکه بانکی در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 22.2 درصد افزایش داشته است. نکته مهم در روند وام دهی بانک ها در شهریور ماه تغییر جهت تسهیلات از سمت مصرف کنندگان نهایی به بخش تولید بود.

هدف از پرداخت وام شهریور ماه است

در پایان شهریور ماه مبلغ پرداختی وام از مرز 3 هزار میلیارد تومان گذشت

گزارش بانک مرکزی از تسهیلات پرداختی بانک ها حاکی از آن است که بانک ها در شهریور ماه بیش از 808 هزار میلیارد تومان وام پرداخت کرده اند به طوری که مجموع تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در پایان ششمین ماه امسال. به 3104 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. به این ترتیب میزان وام های اعطایی شبکه بانکی نسبت به 6 ماهه سال گذشته 564 هزار میلیارد تومان معادل 22.2 درصد افزایش یافت.

کاهش سهم خانوارها از وام بانکی به 22.3 درصد

بررسی ها نشان می دهد از مجموع تسهیلات پرداختی در نیمه نخست امسال دو میلیون و 412 هزار میلیارد تومان به صاحبان مشاغل و 692 هزار میلیارد تومان به مصرف کنندگان نهایی تعلق گرفته است. در نتیجه سهم بخش تولید و خانوارها از وام بانکی در پایان تابستان به ترتیب 77.7 و 22.3 درصد بوده است.

این در حالی است که در پایان ماه اوت، تولیدکنندگان بیش از 75.6 درصد و خانوارها بیش از 24.4 درصد وام را گرفتند. بنابراین به نظر می رسد روند انتقال تسهیلات از حوزه تولید به خانوارها که در ماه های اخیر تشدید شده بود، حداقل در شهریورماه متوقف شده است و باید دید این تغییر در سیاست شبکه بانکی در تخصیص یا خیر. اعتبارات در ماه های آینده ادامه خواهد داشت یا خیر.

تسلط بخش خدمات بر تسهیلات بانکی از سر گرفته شد

بررسی هدف از پرداخت وام به صاحبان مشاغل نشان می دهد که تامین سرمایه در گردش همچنان دلیل اصلی دریافت تسهیلات تولیدکنندگان است. به طوری که 76.3 درصد از وام های این بخش صرف تأمین سرمایه در گردش و ایجاد واحدهای تولیدی و توسعه آنها شد، به ترتیب 18 درصد و 4.2 درصد از این تسهیلات را به خود اختصاص دادند.

همچنین در پایان شهریورماه، بخش خدمات که در تیرماه و مردادماه در جذب تسهیلات از بخش صنعت و معدن عقب بود، بار دیگر با دریافت 41 درصد از کل تسهیلات، بیشترین اعتبارات بانکی را دریافت کرد. همچنین بخش خدمات با 38.1 درصد در رتبه دوم و بخش های بازرگانی، مسکن، ساختمان و کشاورزی نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

بانک ها 718 هزار میلیارد تومان وام خرد پرداخت کردند

بخشی دیگر از گزارش بانک مرکزی به نوع تسهیلات پرداختی به خانوارها اختصاص دارد. بر اساس آمار، وام خرید کالای شخصی همچنان پرطرفدارترین وام در بین مردم بوده و 39.8 درصد از کل وام های پرداختی به مصرف کنندگان نهایی از این نوع بوده است. تسهیلات ضروری قرض الحسنه با 34.1 درصد و ازدواج با 11.1 درصد از دیگر وام های مردمی بوده است.

بانک مرکزی در گزارش خود اعلام کرده است که در نیمه نخست امسال 718 هزار میلیارد تومان معادل 23.1 درصد تسهیلات در قالب وام های خرد کمتر از 300 میلیون تومان پرداخت شده است. همچنین بانک ها نیز 40.6 هزار میلیارد تومان وام در قالب کارت اعتباری به متقاضیان پرداخت کرده اند که با احتساب این رقم، سهم خانوار از وام به 23.3 درصد می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *