حق کمیسیون تاکسی های اینترنتی مشمول مالیات ارزش افزوده شد

به گزارش بازار، سازمان امور مالیاتی کشور با صدور برگ تشخیص مالیات شرکت اسنپ خواستار پرداخت مالیات بر ارزش افزوده این شرکت از سال 1400 شد که به نظر می رسد پس از این اتفاق شرکت اسنپ برای مشمول نشدن به پرونده مالیاتی خود اعتراض کرده است. به مالیات بر ارزش افزوده، اما هیئت حل اختلاف مالیاتی نیز رای به مشمول مالیات بر ارزش افزوده خدمات اسنپ داد.

در مرحله بعدی مدیرعامل این شرکت ضمن اعتراض به این موضوع در شبکه های اجتماعی، این شرکت و اعتراض آنها را به دیوان عدالت اداری ابلاغ کرد.

پس از این اتفاق، روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور با رد موارد مطرح شده از سوی این شرکت، تاکید کرد که با توجه به مدل فعالیت، نحوه ارائه خدمات و تعهداتی که اسنپ در قبال رانندگان پذیرفته است، مشمول آن خواهد شد. مالیات بر ارزش افزوده .

رد شکایت مالیاتی اسنپ در دیوان عدالت اداری

بر اساس رای شعبه نهم دیوان عدالت اداری که در روزهای اخیر منتشر شد، دیوان عدالت اداری بین ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل و سکوها تمایز قائل شد و تاکید کرد که خدمات حمل و نقل مختص شخص انجام دهنده است. حمل و نقل و نه پلتفرم ها.

به عبارت دیگر هیچ رابطه کاری خادم-خدمتی بین سکوهای مربوطه و رانندگان وجود ندارد و هر کدام خدمات مستقل خود را ارائه می دهند و خود سرویس حمل و نقل مربوط به اپراتور حمل و نقل (رانندگان) و خدمات هوشمند ارائه شده توسط این شرکت خدمات حمل و نقل محسوب نمی شود، بنابراین مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

مالیات، اسنپ،

درآمد رانندگان اسنپ مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود

لازم به ذکر است بر اساس رای دیوان عدالت اداری و همچنین نظر سازمان امور مالیاتی کشور، حق الزحمه رانندگان مشمول مالیات بر ارزش افزوده نبوده و صرفاً عوارض دریافتی (کمیسیون) اسنپ است. مشمول مالیات بر ارزش افزوده در نتیجه هرگونه افزایش هزینه رانندگان و کاهش حق الزحمه آنها به دلیل مالیات بر ارزش افزوده پذیرفته نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *