برقی‌های مرسدس بنز در مقابل چینی‌ها رنگ باختند

به گزارش بازار، این خودروساز آلمانی اعلام کرد که تعداد خودروهای تمام الکتریکی فروخته شده در سه ماهه سوم سال 2024 با کاهش 31 درصدی به 42 هزار و 544 دستگاه رسیده و تعداد وانت های تمام برقی نیز با همین میزان کاهش به 4 هزار و 375 دستگاه رسیده است. رسیده است

طی سال منتهی به 30 سپتامبر، تعداد خودروهای تمام برقی فروخته شده 22 درصد و فروش ون برقی 16 درصد کاهش داشته است. این شرکت دلیل این کاهش شدید را رقابت شدید مداوم در فضای بازار خودروهای تمام الکتریکی می داند.

تولیدکنندگان غربی EV برای رقابت با سیل خودروهای برقی ارزان‌تر و ساخت چین در اروپا و بریتانیا تلاش کرده‌اند. این موضوع اختلاف بین چین و اتحادیه اروپا را تشدید کرده است که در ماه جاری به افزایش تعرفه خودروهای ساخت چین تا 45 درصد رأی دادند. در پاسخ، چین تعرفه ها را بر محصولات غذایی و نوشیدنی اروپایی و همچنین خودروها افزایش داده است.

مرسدس علاوه بر رقابت بیشتر، از رکود در بازار داخلی خود نیز رنج می برد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپایی، آلمان در ماه آگوست با کاهش فروش خودروهای باتری دار تقریباً 70 درصد کاهش یافت.

در حالی که فروش خودروهای تمام الکتریکی مرسدس بنز کاهش یافت، فروش خودروهای هیبریدی پلاگین افزایش یافت و در سه ماهه سوم سال 2024 به 44688 رسید.

این شرکت اعلام کرد که مجموع فروش با کاهش 6 درصدی به 78.5 میلیارد یورو (65.5 میلیارد پوند) در سه ماهه امسال در بحبوحه کاهش تقاضا برای گرانترین خودروهای خود مانند کلاس S و میباخ کاهش یافته است.

سهام مرسدس بنز در روز جمعه تا 3 درصد سقوط کرد و بیش از 10 درصد از سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش رویترز، مرسدس بنز اعلام کرد که کاهش هزینه ها را دو برابر خواهد کرد. این خودروساز بیشتر تولید خود را در اروپا انجام می دهد، جایی که هزینه های نیروی کار و انرژی بالاست، بنابراین هزینه های بسیار بالاتری نسبت به رقبایی مانند تسلا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *