وزارت صمت طرح عرضه خودرو در بورس کالا را بررسی می‌کند

به گزارش بازار، در یکی از بندهای لایحه بودجه پیشنهادی 1404 با اشاره به روند واردات خودرو در سال آینده، اعلام شده است: متقاضیان واردات خودرو مجازند از بازار سرمایه برای عرضه خودروهای وارداتی در کشور استفاده کنند. با رعایت مقررات بازار سرمایه .

«محمدصادق مفتاح» معاون امور بازرگانی وزیر بازرگانی در گفت‌وگویی با اشاره به مفاد لایحه بودجه 1404 اعلام کرد: بازار سرمایه علاوه بر ایجاد شفافیت و عدالت در توزیع، از مفاسد احتمالی در بازار محصولات مختلف جلوگیری می‌کند. .

معاون وزیر بازرگانی صمت ضمن بیان اینکه شرایط فعلی بازار خودرو نسبت به گذشته تا حدودی تغییر کرده و حتی برخی قیمت ها در مسیر کاهش قرار دارد و احتمال سفته بازی در صنعت خودرو کاهش یافته است، درباره برنامه های این وزارتخانه گفت: صمت برای عرضه مجدد خودرو در بورس کالا توضیح داد: همواره نگاه مثبتی به عرضه محصولات در بورس کالا داشته ام. با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو، عرضه مجدد محصولات خودروسازان در بورس و معاملات خودرو از طریق بازار سرمایه از جنبه های مختلف قابل برنامه ریزی و بررسی مجدد است.

مفتح گفت: با توجه به توافقات قبلی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا، در یک نگاه کلی و با توجه به تجربه این عرضه ها در بورس و مزایایی که برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجود داشته است، اقدام مناسبی به نظر می رسد. . اما همانطور که گفته شد این موضوع باید به دقت بررسی شود.

وی گفت: تلاش وزارت حراست این است که قیمت ها عادلانه باشد و بهترین تصمیم برای جلوگیری از رانت و احتکار در این بازار گرفته شود. واقعیت این است که سازوکار بورس کالا هرگونه مفاسد احتمالی را از بین می برد و علاوه بر ایجاد فضای رقابتی در معاملات، به انجام معاملات شفاف کمک می کند، بنابراین ایجاد عدالت نسبی برای خریدار و تولیدکننده نیز مورد توجه وزارتخانه است. حریم خصوصی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *