آخرین مطالب

همکاران

چری از نمونه اولیه خودروی پرنده خودران خود رونمایی کرد

به گزارش بازار، بر اساس گزارش های منتشر شده، این خودروی پرنده از سه قسمت اصلی بدنه هواپیما، کابین هوشمند و شاسی هوشمند تشکیل شده است. همچنین چری خودروی پرنده خود را در مسیر هوایی 80 کیلومتری با موفقیت آزمایش کرده است.

چری می گوید که وسیله نقلیه را می توان در هر زمان به حالت پرواز خودکار و حرکت زمینی تغییر داد. حالت رانندگی روی زمین، خودرو را برای سفرهای کوتاه در مناطق شهری مناسب می کند. این خودرو قابلیت برخاست و فرود عمودی VTOL یا عمودی در حالت پرواز دارد.

در سال های گذشته پروژه های متعددی در زمینه خودروهای پرنده عمدتا توسط شرکت های چینی معرفی شده است. اما تنها تعداد کمی از این پروژه ها فراتر از مرحله مفهومی پیشرفت کرده اند و حتی تعداد کمی از آنها با مسافران آزمایش می شوند. بهره برداری از این پروژه ها احتمالا سال ها طول خواهد کشید.

چری همچنین از راه اندازی باتری پیشرفته تمام جامد خود خبر داد و برند جدیدی را برای باتری ها به نام Kunpeng معرفی کرد.

از آنجایی که Kunpeng کار با سه سری باتری قابل شارژ 6C را آغاز می کند، این شرکت انتظار دارد تا پایان سال جاری به چگالی انرژی 400Wh/kg با باتری های حالت جامد خود دست یابد و تا سال 2025 آن را به 600Wh/kg افزایش دهد.

اولین استفاده از این باتری های حالت جامد در خودروها برای سال 2026 برنامه ریزی شده است و تولید اولین دسته از باتری ها در سال 2027 انجام می شود که به خودروهای برقی برد 1500 کیلومتری می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *