معرفی بازیگران مردی که لباس زنانه پوشیدند؛ از تنابنده تا فرهاد آئیش

بارها گریم زن برای بازیگران مرد ایرانی در سینمای ایران و بازیگران مرد خارجی در جهان را دیده ایم. اگرچه این اتفاق بارها در سینمای جهان رخ داده است و بازیگران بزرگی نقش یک زن را بازی کرده اند و با کمک گریمورهای توانمند توانسته اند به زیبایی از پس این نقش برآیند و تماشاگران متوجه این اتفاق در سینما نشده اند. به هر حال تا پایان فیلم

اما در سینمای ایران این موضوع سابقه چندانی ندارد و بیشتر اوقات با واکنش های متضادی از سوی مخاطبان مواجه می شود. از بازیگران خارجی که لباس زنانه می پوشیدند و نقش یک خانم را در فیلم ها بسیار شیک بازی می کردند می توان به ادی مورفی، مارتین لارنس، شان پن، داستین هافمن، جان تراولتا، چارلی چاپلین، جانی دپ، جک لمون اشاره کرد. ، دیوید داو چونی، تام هنکس، پاتریک سویزی و دیگر بازیگران ذکر شده است.

البته برعکس هم اتفاق افتاده و برخی از زنان در سینمای جهان نقش مردانه را بازی کرده اند، اما نتوانسته اند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. چون دیدن مردی با لباس زنانه و چهره و گریم در سینما برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد. در ادامه با ما همراه باشید با لیست کامل بازیگران مرد ایرانی که لباس زنانه به تن کرده اند.

بازیگرانی که لباس زنانه می پوشیدند

علی تابش

اولین فردی که در سینمای ایران نقش زن را ایفا کرد، علی تابش بازیگر قدیمی است که در فیلم «مادموازل خاله» در نقش یک زن ظاهر شد. بر اساس اطلاعات موجود از این فیلم کارگردانی این اثر بر عهده امین امینی بوده که ساخت این فیلم را از سال 1336 آغاز کرده و بازیگرانی چون تقی ظاهری، نصرت الله کنی و … در آن نقش آفرینی کرده اند. . . استفاده کرده است گفته می شود علی تابش آنقدر در نقش خود ظاهر شده که خیلی ها باور نمی کردند حتی بعد از این فیلم نامه های عاشقانه از مردان دریافت کند.

علی تابش

مهران رجبی

مهران رجبی در تله فیلم «آخر خلف» در نقش و لباس یک زن ظاهر شده است. داستان فیلم اخیر خلف در مورد پنج جنایتکار است که با تشکیل باندی شجره نامه مومیایی خود را به فروش می رسانند.

63

مهران رجبی

64

مهران رجبی در فیلم آخر خلف

اکبر عبدی

می توان گفت اکبر عبدی مسن ترین بازیگر مرد ایرانی است که در فیلم های زیادی در نقش و لباس زنانه ظاهر شده است. اکبر عبدی در فیلم های «آدم برفی»، «درنا»، «تندروها»، «خوابم می آید»، «خواب» و … از گریم زنانه استفاده کرده است.

65

اکبر عبدی

66

اکبر عبدی در آدم برفی

67

اکبر عبدی در فیلم خواب آلود

سپند امیرسلیمانی

سپند امیرسلیمانی در تله فیلم «کلاه گیس» با گریم و لباس زنانه به ایفای نقش پرداخته است. داستان فیلم کلاه گیس درباره پیدا شدن کلاه گیس زنی در ماشین داماد است که درست چند شب قبل از عروسی، دو خانواده با هم درگیر می شوند زیرا آن روز پدر عروس ماشین داماد را قرض گرفته است.

68

سپند امیرسلیمانی در تله فیلم «گیس کهله»

نادر سلیمانی

نادر سلیمانی در فیلم پسر تهرونی در نقش یک زن ظاهر شده است. خلاصه داستان فیلم پسر تهران درباره پسری است که به تازگی از آمریکا بازگشته و پدرش اصرار به ازدواج با او دارد. اما پسری که در گذشته پنج بار در عشق شکست خورده است حاضر به ازدواج نیست. پدر پسر که چک و سفته از او دارد، پسرش را تهدید می کند که اگر ازدواج نکند آنها را اعدام خواهد کرد.

69

نادر سلیمانی

70

نادر سلیمانی در فیلم پسر تهرانی

امیرحسین رستمی

جالب است بدانید امیرحسین رستمی در تله فیلم مرد خاکستری نقش دختری جذاب را بازی کرده است.

71

امیرحسین رستمی

72

امیرحسین رستمی در فیلم خاکستری

مهران غفوریان

مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون ایران در اقلامی از مجموعه «شوکی کاردم» در نقش مادربزرگ ظاهر شده است.

73

مهران غفوریان

74

مهران غفوریان شوخی کردم

فرهاد آئیش

فرهاد آئیش در فیلم «مکس» محصول سال ۱۳۸۲ به عنوان یک زن بازی کرد.

75

فرهاد آئیش

76

فرهاد آئیش در مکس

جواد رازویان

جواد رضویان بازیگر سینمای ایران در نقش یک دختر جوان در فیلم «کلاهی برای باران» ایفای نقش کرد. کلاهی برای باران نام فیلمی با بازی رضا عطاران و سیدجواد رضویان به کارگردانی مسعود نوابی محصول سال ۱۳۸۴ است.

77

جواد رازویان

78

جواد رضویان با کلاه بارانی

امین حیایی

امین حیایی در فیلم «مزام» به کارگردانی سیروس الوند، نویسندگی خشایار الوند و تهیه کنندگی سیروس الوند و داریوش بابائیان محصول سال 1380 نقش یک زن را بازی کرد.

79

امین حیایی

80

امین حیایی در مزاحم

حسین یاری

حسین یاری نیز در فیلم «معادله» در نقش یک دختر ظاهر شد. معادله فیلمی ساخته ابراهیم وحیدزاده محصول سال 1381 است.

81

حسین یاری

82

حسین یاری در فیلم معادله

مجید صالحی

مجید صالحی با لباس زنانه در سکانسی از فیلم «یک شاخه گل برای عروس» بازی کرد.

83

مجید صالحی

84

مجید صالحی در شاخه گل برای عروس

رامین ناصر نصیر

رامین ناصر نصیر بازیگر تئاتر و سینمای کشورمان در تئاتر «کرگدن» با گریم زنانه بازی کرده است.

85

رامین ناصر نصیر

86

رامین ناصر نصیر در تئاتر کرگدن

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی در فیلم سینمایی «لازانیا» در نقش زنانه ایفای نقش کرده است. لازانیا فیلمی به کارگردانی حسین زوانت، تهیه کنندگی احمد احمدی و نویسندگی احمد احمدی و حسین زوانت محصول سال ۱۳۹۵ است و همچنین رضا عطاران سکانس پایانی این فیلم را کارگردانی کرده است.

87

ارژنگ امیرفضلی

178575 (1)

ارژنگ امیرفضلی در فیلم لازانیا

محسن تنابنده

محسن تنابنده در سریال «احمق» در نقش یک پیرزن بازی کرد. داستان مجموعه ابله درباره نویسنده ای به نام هادی است که در نوشتن فیلمنامه پلیسی و جنایی تخصص دارد. حالا او درگیر داستان یکی از شخصیت های عجیبش به نام پریسا می شود.

89

محسن تنابنده

90

محسن تنابنده در مجموعه ابله

داریوش فرضی

داریوش فضیایی در سریال لالایی که این روزها از شبکه خانگی فیلمو در حال پخش است در نقش خاله الهه ظاهر شده است.

91

داریوش فرضی

92

داریوش فضیایی در سریال لالایی

حسین مهری

حسین مهری در فیلم کوتاه مزونکار با نقشی متفاوت و چهره ای متفاوت به ایفای نقش پرداخت. حسین مهری در این فیلم با گریم یک زن برای اجرای نقشه ای ظاهر می شود. فیلم میسون یک داستان اجتماعی و یک راز دارد. نویسنده این فیلم سیامک کاشف آذر است. کارگردان این فیلم سینمایی منوچهر هادی است.

93

حسین مهری

94

حسین مهری در فیلم کوتاه میسونکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *