جزئیات فروش ۵۸ حراج شمش طلا

در پنجاه و هشتمین جلسه حراج شمش طلا که امروز یکشنبه 31 مهرماه 1403 در محل مرکز مبادلات ایران برگزار شد، از مجموع 148 کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج عمده و خرده طلای این مرکز. تالار معاملات هر شمش طلای استاندارد 118 کیلوگرم با میانگین قیمت پنج میلیارد و 383 میلیون تومان معامله شد.

می توان توضیح داد که حراج حضوری در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به دو صورت حراج کوچک و حراج عمده صورت می گیرد. خریدار می تواند حداقل یک و حداکثر پنج شمش طلای یک کیلوگرمی را در حراج خرده فروشی خریداری کند. محدودیت خرید خرده فروشی در هر هفته تقویم فقط پنج شمش طلای استاندارد خواهد بود. همچنین متقاضیان خرید در حراج عمده مجاز به خرید حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد می باشند. هر بسته شمش طلای استاندارد در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران حاوی پنج شمش یک کیلویی با عیار 995 در هزار است. لازم به ذکر است محدودیت خرید عمده در هفته تقویمی تنها 20 عدد شمش طلای استاندارد می باشد.

این گزارش حاکی از آن است که در 58 حراج شمش طلای مرکز مبادلات ایران، 10 هزار و 878 کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت که در نتیجه آن 49 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات وارد اقتصاد کشور شد.

لازم به ذکر است بیست و دومین جلسه حراج سکه طلا فردا (دوشنبه 2 مهر) از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و موضوع حراج سکه تمام می باشد. ، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب. 2016 بانک مرکزی بدون بسته بندی است.

زمان واریز وجه شرکت در بیست و دومین مزایده از ساعت 12 دیروز (شنبه 30 مهرماه) آغاز شده و ساعت 23 امشب به پایان می رسد.

واریز وجه از هر کارت بانکی متقاضی که شماره شبا داشته باشد امکان پذیر است. ثبت نام شعبه بانک ملی صرفا جهت فرآیند استرداد وجه می باشد و الزامی برای واریز صرفا از طریق کارت بانک ملی وجود ندارد.

خریداران سکه حراج توجه داشته باشند که واریز وجه از یک یا چند کارت شخصی امکان پذیر است اما واریز از حساب مشترک ممنوع است.

متقاضی می تواند برای راحتی دریافت سکه فیزیکی از لیست شعب بانک ملی نزدیک ترین شعبه به محل کار یا سکونت خود را انتخاب کند و الزامی به داشتن حساب در شعبه تحویل سکه وجود ندارد.

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای 18 سال می توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه می باشد. می تواند 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل و یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع هر سه با هم نباید بیشتر از 5 باشد. قطعات

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. به این معنی که متقاضیان می توانند برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه تنها یک بار قیمت تعیین کنند و تعداد سکه را تعیین کنند.

این گزارش حاکی از آن است که از 22 اسفند ماه 1402 تاکنون 21 مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شده و طی این مزایده ها در مجموع 359 هزار و 302 قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. سهم ربع سکه از این میزان تخصیص 193 هزار و 558 قطعه، نیم سکه 64 هزار و 945 قطعه و سکه تمام 100 هزار و 799 قطعه است./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *