یک پیش‌بینی جدید درباره نرخ ارز/دلار هم کاهشی می شود

همزمان با اعلام افزایش حضور بازارگردان در بازار، قیمت ها در بازارهای مختلف با کاهش محسوسی همراه بوده است. قیمت تتر نسبت به دیروز 1000 تومان کاهش یافت و به کانال 62 هزار تومان بازگشت.

فعالان بازار پیش بینی می کنند با کاهش قیمت تتر، در معاملات فردا شاهد کاهش قیمت دلار باشیم. در صورت تداوم شرایط فعلی، احتمالاً فردا صبح بازار ارز با روند نزولی آغاز خواهد شد.

ساعتی پیش تسنیم در این خبر اعلام کرد: بانک مرکزی در حال حاضر مداخله بزرگی در دستور کار دارد و طی روزهای آینده 100 میلیون درهم برای این منظور وارد بازار می شود.

اخبار دریافتی حاکی از آن است که رئیس جمهور به محض ورود به کشور دستور ویژه مداخله و نظارت بر بازارها را صادر کرد و بر اساس این دستور همتی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی قرار گرفتند. برای نظارت و ورود به بازارها تعیین شده است.

طی روزهای اخیر و همزمان با تشدید نوسانات ارزی، فعالان بازار از حضور قدرتمند بازارساز در بازار و افزایش مداخلات ارزی خبر داده بودند.

پیش بینی جدید از نرخ / افزایش قیمت دلار ادامه دارد یا باید منتظر کاهش قیمت ها باشیم؟

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران معتقد است با توجه به تجربیات قبلی و عملکرد مطلوب بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز، این بار نوسانات هیجانی مهار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاظم مرتاض، عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در واکنش به عملکرد وعده 2 صادق و اقتدار بازارساز در فرآیند مدیریت، با توجه به تجربیات قبلی، اظهار داشت: با توجه به تجارب قبلی، این موضوع در حال انجام است. بدون شک این بار نوسانات بازار ارز فروکش می کند و این موج هیجانی بسیار سریع مهار می شود. این ادعا در حالی مطرح می شود که تاکنون عملکرد دولت و بانک مرکزی در تامین و تخصیص نیازهای بازار خوب بوده است و این موضوع اجازه نوسانات مستمر و طولانی را نمی دهد.

تسنیم نوشت: وی با اشاره به اتفاقات و تنش های قبلی و تاثیر کوتاه مدت آن بر بازار گفت: اتفاقی که افتاد دقیقا تبعات موقت و تجربه بعد از عملیات True Promise 1 است. در آن زمان نرخ ارز در کانال های تلگرامی و شبانه تا حدود 70 هزار تومان افزایش یافت و دلالان و سودجویان سعی در تثبیت نرخ ها داشتند. اما این فضای هیجانی خیلی زود و پس از چند روز مهار شد و قیمت ارز به سطح قبلی خود بازگشت.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه افراد ناآگاه در چنین شرایطی به راحتی طعمه فریب دلالان می شوند، گفت: افرادی که بدون تخصص و دانش تحت تاثیر اخبار منفی و جو ایجاد شده توسط دلالان بازار ارز قرار می گیرند قطعا متضرر می شوند و فقط جیب آنها متضرر می شود. . آنها نوسانگرها را پر خواهند کرد. خروج سرمایه از سایر بازارها و ورود ناآگاهانه به بازار ارز ضرری به همراه ندارد و تنها منجر به از دست رفتن سرمایه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *