۸ سریال جذاب و متفاوت کره ای با موضوع «مقاومت»

سریال های مربوط به این دوره تاریخی معمولاً مضامین عاشقانه، هیجان انگیز یا قهرمانانه خود را با پس زمینه ای از احساس میهن پرستانه و مقاومت در برابر مهاجمان ترکیب می کنند. در اینجا تعدادی از بهترین درام‌های کره‌ای که در زمان اشغال کره اتفاق می‌افتند، آورده شده است.

1. ماسک عروس (2012)

داستان این سریال در دهه 1930 در شهر سئول (که در آن زمان Gyeongseong نامیده می شد) می گذرد. شخصیت اصلی سریال لی کانگتو است. مردی کره ای که برای پلیس ژاپن کار می کند، اما خارج از محل کار، به شخصیتی مرموز و نقاب پوش تبدیل می شود که برای استقلال کشورش می جنگد. کانگتو با پوشیدن ماسک عروس برای ناشناس ماندن، به هموطنانش کمک می کند تا علیه اشغال ژاپنی مبارزه کنند.

این سریال وضعیت واقعی و دشوار بسیاری از مردم کره را به تصویر می کشد که مجبور بودند بین همکاری با مقامات ژاپنی برای بقا و به خطر انداختن جان خود برای مقاومت یکی را انتخاب کنند.

2. نسل الهام بخش (2014)

8 سریال کره ای جذاب و متفاوت با موضوع

این سریال چندان به اشغال کره توسط ژاپن نمی‌پردازد، بلکه بیشتر به مناطق همسایه‌ای می‌پردازد که بسیاری از کره‌ای‌ها از آنجا فرار کردند. این سریال به داستان مردم کره در شانگهای اشغالی در دهه 1930 و جنبش های مقاومتی که از جمعیت بزرگ کره در آنجا برخاسته تمرکز دارد. در این سریال کیم هیون جونگ نقش شین جونگ تائه را بازی می کند که پدرش توسط یک سرباز ژاپنی کشته شده است. او یاد می گیرد که در کوچه پس کوچه های شانگهای به یک مبارز بزرگ تبدیل شود.

3. آهنگ مرگ (2018)

8 سریال کره ای جذاب و متفاوت با موضوع

«آواز مرگ» یک مینی سریال کره ای در سه قسمت با بازی لی جونگ سوک و شین هائه سان است. این سریال بر اساس داستان واقعی کیم وو جین، نمایشنامه نویس، و یون سیم دئوک، اولین خواننده حرفه ای سوپرانوی کره ای است که در زمان اشغال کره با هم آشنا می شوند. این سریال داستان عشق این زوج را در دهه 1920 تا زمان مرگ غم انگیز آنها در سال 1926 دنبال می کند.

4. The Legend of Nine Tails 1983 (2023)

8 سریال کره ای جذاب و متفاوت با موضوع

این سریال که فصل دوم سریال Legend of Nine Tails (2020) است، این بار قهرمان داستان، لی یون یا گومیهو را به سال 1938 و اشغال کره می برد. این سریال نسبت به دیگر سریال های کره ای مربوط به این دوره تاریخی، المان های فانتزی بیشتری دارد. به عنوان مثال قهرمانان این سریال علاوه بر تلاش برای کسب استقلال، باید با موجودات ماوراء طبیعی نیز مبارزه کنند. به همین دلیل می توان گفت که سریال «داستان نه دم 1938» ترکیبی منحصر به فرد و سرگرم کننده از تاریخ و افسانه را ارائه می دهد.

5. آقای آفتاب (2018)

8 سریال کره ای جذاب و متفاوت با موضوع

«آقای آفتاب» یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین درام‌های کره‌ای است که به دلیل روایت تاریخی دقیق، داستان قوی، فیلم‌برداری خیره‌کننده و بازی‌های فوق‌العاده بازیگرانش لی بیونگ هون و کیم ته‌ری مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. «آقای سان» به دوره مهمی از تاریخ کره می پردازد که منجر به استعمار و اشغال آن کشور شد.

داستان این سریال در مورد یوجین چوی است. مردی کره ای که در آمریکا بزرگ شده و اکنون به عنوان یک سرباز آمریکایی به وطن خود باز می گردد. در کره، او عاشق گو آه شین، دختر یک نجیب زاده می شود که از قضا یک مبارز آزادی انقلابی است.

6. رسوایی سرمایه (2007)

8 سریال کره ای جذاب و متفاوت با موضوع

این سریال داستان سون وو وان را روایت می کند. یک کره ای مغرور سرگرم کننده که پس از آشنایی با یک مبارز تحصیل کرده، به تدریج واقعیت های کشورش را درک می کند و به مبارزات انقلابی علیه اشغالگری ژاپن می پیوندد. این سریال علاوه بر جذابیت عاشقانه ای که دارد، تبدیل شدن یک سرگرم کننده بی خیال به یک فعال انقلابی را به شکلی عمیق و تاثیرگذار به تصویر می کشد.

7. ماشین تحریر شیکاگو (2017)

8 سریال کره ای جذاب و متفاوت با موضوع

داستان “ماشین تایپ شیکاگو” هم در کره امروز و هم در دوران اشغال کره توسط ژاپن در دهه 1930 اتفاق می افتد. شخصیت اصلی این سریال نویسنده ای پرفروش به نام هان سه جو است که برای نوشتن آخرین کتاب خود در تقلا است. در همین حال، او تحت تأثیر قدرت مرموز ماشین تحریری قرار می گیرد که به نظر می رسد در تسخیر روح صاحب قبلی اش است. صاحب قبلی ماشین تحریر نویسنده ای به نام شین یول بود که به عنوان سازمان دهنده زیرزمینی مقاومت در برابر اشغال ژاپن نیز کار می کرد. روح شین یول، که فقط سه جو می تواند آن را ببیند، غیر از ماشین تحریر در چیزهای دیگری نیز وجود دارد. مثلا در یکی از صحنه های خنده دار سریال در قالب یک سگ پشمالو ظاهر می شود.

8. وجود Gyeongsung (2023)

8 سریال کره ای جذاب و متفاوت با موضوع

در این سریال پارک سو جون و هان سو هی در نقش یک خبرچین و یک کارآگاه بازی می کنند که قرار است با هم به دنبال افرادی بگردند که به طور مرموزی ناپدید شده اند. در این داستان که در زمان اشغال کره اتفاق می افتد، این دو به زودی با موجودی زاده شده از طمع انسان مواجه می شوند و باید برای بقای خود با این هیولا مبارزه کنند. مبارزه آنها با موجود عجیب این سریال در واقع نمادی از مبارزه کره ای ها برای خودمختاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *