پیش‌بینی بازار طلا و سکه/منتظر این اتفاق نباشید

نادر بذرافشان تصریح کرد: ممکن است با تغییرات جهان و نوسانات بازار ارز و اخبار و تنش های سیاسی در منطقه، قیمت طلا از 1 تا 5 درصد نوسانات مثبت و منفی داشته باشد اما ممکن است قیمت طلا در بلندمدت بیش از این تغییر کند. ، وجود ندارد.

ایلانا در خبری نوشت: وی درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: امروز بازارهای جهانی کار خود را با کاهش قیمت انس آغاز کردند و نرخ جهانی انس تقریبا با 7 دلار کاهش به 2653 دلار رسید.

وی ادامه داد: در بازارهای داخلی نسبت به اوج و افزایش، امروز شاهد تغییر جزئی قیمت ها در بازار طلا بودیم به طوری که امروز دوشنبه نهم مهرماه هر گرم طلای 18 عیار تا هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 5 هزار تومان. تا 100 هزار تومان کاهش یافت و قیمت سکه طرح قدیم تغییری نکرد و نرخ نیم سکه و ربع سکه نیز حدود 100 هزار تومان کاهش یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بخشی از کاهش قیمت طلا را ناشی از کاهش تقاضای جهانی و بخشی را ناشی از کنترل قیمت ارز در بازارهای داخلی عنوان کرد. در اوج افزایش قیمت و در شرایطی که قیمت جهانی نفت خام 150 دلار نسبت به سال های گذشته افزایش یافت، التهاب و خرید هیجانی در بازار مشاهده نشد که یکی از دلایل آن عدم خرید بود. قدرت از سوی مردم

بذرافشان تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که بخشی از قیمت گذاری در بازار طلا بر اساس انس جهانی است. از ابتدای سال جاری، تحلیلگران این حوزه پیش بینی کردند که قیمت جهانی آناس تا پایان سال به 3000 دلار برسد. پس از گذشت حدود 10 ماه از سال، شاهد افزایش نرخ مرگ و میر جهانی بودیم. با تحقق این پیش بینی تا پایان سال قطعا با افزایش قیمت طلا در بازار داخلی مواجه خواهیم شد زیرا همانطور که گفته شد قیمت گذاری داخلی متاثر از جو جهانی است. البته این نرخ ها به بازار ارز و افزایش تقاضا نیز مربوط می شود.

وی گفت: بر اساس این پیش بینی ها انتظار کاهش قیمت طلا در آینده نزدیک بسیار کم و بعید است. ممکن است با تغییرات جهان و نوسانات بازار ارز و اخبار و تنش های سیاسی در منطقه، قیمت طلا نوسانات مثبت و منفی 1 تا 5 درصدی داشته باشد، اما این احتمال وجود ندارد که قیمت طلا در بلندمدت بیش از این تغییر خواهد کرد. دلیل تحقق پیش بینی ها و تحلیل های افزایش قیمت جهانی طلا این است که افت قیمتی نخواهیم داشت و مردم منتظر کاهش قیمت طلا نخواهند بود./خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *