آنچه از مالزی نمی‌دانستید/ چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است

مالزی در 17 مارس 1824 توسط بریتانیا اداره می شد، اما سرزمین های تحت حاکمیت در سال 1948 یک فدراسیون تشکیل دادند و با اضافه شدن ایالت نفت خیز صباح و ایالت ساراواک در سپتامبر 1963، فدراسیون مالزی به بریتانیا تبدیل شد. مستعمره سپس، مالزی رسماً در 31 اوت 1963 استقلال یافت.

مالزی، کشوری با تاریخ غنی و زیبایی های طبیعی، حقایق جالبی را در دل خود دارد که تاریخ و فرهنگ این کشور را می سازد و آن را به مکانی شگفت انگیز تبدیل می کند.

مالزی در 17 مارس 1824 توسط بریتانیا اداره می شد، اما سرزمین های تحت حاکمیت در سال 1948 یک فدراسیون تشکیل دادند و با اضافه شدن ایالت نفت خیز صباح و ایالت ساراواک در سپتامبر 1963، فدراسیون مالزی به بریتانیا تبدیل شد. مستعمره سپس، مالزی رسماً در 31 اوت 1963 استقلال یافت.

حقایق جالبی در مورد این کشور وجود دارد که دارای دارایی های طبیعی آفتاب، سواحل و مناظر دیدنی به همان اندازه است که مردم عادی از آن غافل هستند، اما این حقایق سرگرم کننده تاریخ و فرهنگ این کشور را تشکیل می دهند و آن را به مکانی تبدیل می کنند. بازدید کنید. شگفت انگیز شده است.

مالایی‌های قومی تنها نیمی از جمعیت بیش از 31 میلیونی مالزی را تشکیل می‌دهند و بقیه شامل گروه‌های دیگری از جمله چینی‌ها، هندی‌ها و دیگر مردمان بومی هستند.

مالزی از یک نظام سلطنتی چرخشی منحصر به فرد پیروی می کند که در آن 9 حاکم قومی مالایی به نوبت به عنوان پادشاه برای یک دوره پنج ساله انتخاب می شوند.

پول ملی مالزی، رینگیت در زبان مالایی به معنای دندانه دار است و اشاره به لبه های سکه های اسپانیایی دارد که در قرن 16 و 17 استفاده می شد.

یکی از نام های قدیمی مالزی “شبه جزیره طلایی” است. این نام را بطلمیوس جغرافیدان یونانی-رومی در کتاب جغرافیای خود که در حدود سال 150 پس از میلاد نوشته است، ارائه کرده است.

تا سال 2004، برج‌های پتروناس کوالالامپور با ارتفاع 1483 فوت با 88 طبقه، بلندترین ساختمان جهان بود. این برج ها در حال حاضر بلندترین ساختمان های دوقلو در جهان هستند و توسط یک پل آسمانی در سطوح 41 و 42 در ارتفاع 558 فوتی از سطح زمین به یکدیگر می پیوندند.

بلندترین نقطه مالزی کوه کینابالو در جزیره بورنئو با ارتفاع 13435 فوت است که به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است.

غار ساراواک که بزرگ‌ترین غار محفظه‌ای جهان است، به اندازه‌ای بزرگ است که 40 هواپیمای بوئینگ 747 را در کنار هم قرار دهد، در پارک ملی گونونگ مولو مالزی در جزیره بورنئو واقع شده است. بورنئو سومین جزیره بزرگ جهان پس از گرینلند و گینه نو است.

پوشیدن رنگ زرد در مالزی ممنوع است! صدها تظاهرکننده با پوشیدن تی شرت های زرد در سال 2016 به خیابان های کوالالامپور آمدند و خواستار استعفای نخست وزیر شدند. از آن زمان پوشیدن رنگ زرد به معنای مخالفت سیاسی است.

Perak Man که در سال 1991 یافت شد، قدیمی ترین و تنها اسکلت کامل انسان است که در تمام شبه جزیره مالزی یافت شده است.

مالزی خانه یکی از بلندترین درختان استوایی در جهان به نام Tualang است که قطر پایه آن بیش از 10 فوت و ارتفاع آن تا 262 فوت است.

در زمان عروسی یکی از اقوام ارشد خانواده داماد حلقه ازدواج را در دست عروس می گذارد و این شخص باید خانم باشد.

اگر طبقه چهارم را در برخی از ساختمان های مالزی پیدا نکردید تعجب نکنید زیرا تلفظ کلمه چهار شبیه به کلمه چینی مرگ است.

به طور سنتی، زنان باردار مالایی نباید چیزی ببندند یا ببندند، زیرا ممکن است باعث تولد نوزادی با نقص مادرزادی یا خال مادرزادی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *