آخرین مطالب

همکاران

مروری بر خوانندگی حامد بهداد در فیلم‌ها و سریال‌هایش؛ آکتورِ آوازه‌خوان

فیلم سینمایی «مفتبار» به کارگردانی عادل تبریزی یک فیلم کمدی عاشقانه است که خوانندگی حامد بهداد یکی از برگه های برنده آن محسوب می شود. این فیلم در تاریخ 15 سپتامبر اکران شد و یکی از پرفروش ترین فیلم های این روزها است. نگاهی داریم به آثاری که حامد بهداد به عنوان خواننده در آنها ظاهر شده است.

پایان بازی همایون اسعدیان 1379

حامد بهداد در اولین تجربه بازیگری خود در فیلم «آخر بازی» ترانه تیتراژ پایانی را نیز خواند.

حامد بهداد یکی از بازیگرانی بود که در سال 1379 در اولین فیلمش «آخر بازی» مورد توجه قرار گرفت. ماجرای ورود او به سینما به این دلیل بود که همایون اسعدیان برای فیلمش به دنبال پسر جوانی بود و رامد جوان نیز. بهداد را معرفی کرد. بهداد در فیلم «پایان بازی» نقشی پویا به نمایندگی از جوانان دهه 80 ایفا می کند.

دانشجوی جوان نترس که به شوخی وارد یک بازی پیچیده می شود و گیر می کند. در همان اولین قدم بازیگری خوانندگی را هم تجربه می کند. در ابتدای این فیلم جشنی خانوادگی به مناسبت تولد او برگزار می شود و «بابر ای برون بابر» را با گیتار می نوازد و می خواند. البته صدای او را می شنویم و تصویرش پشت تیتراژ پنهان است. اما تک آهنگ بارون از این فیلم با صدای بهداد منتشر شده است. بهداد برای این نقش در جشنواره نوزدهم نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد شد.

هیچکس از گربه های ایرانی خبر ندارد بهمن قبادی 1387

24

حامد بهداد در فیلم «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد» ترانه هایی را در چند سکانس اجرا کرده است.

بهمن قبادی در سال ۱۳۸۶ فیلمی زیرزمینی به نام «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد» ساخت و حامد بهداد یکی از بازیگران اصلی آن شد. این فیلم عموماً درباره جوانان علاقه مند به موسیقی بود که به دلیل محدودیت های قوانین ایران نتوانستند هنر خود را به نمایش بگذارند. سعی می کردند یا آلبوم زیرزمینی منتشر کنند و کنسرت برگزار کنند یا به هر حال از ایران بروند و هنرشان را در کشورهای دیگر به نمایش بگذارند.

حامد بهداد یکی از جوانان علاقه مند به موسیقی بود که سعی داشت برای گروه های موسیقی مجوز بگیرد یا کنسرتی برای آنها ترتیب دهد. در یکی از سکانس ها خودش پشت میکروفون ایستاد و آهنگ به قربون غم ذلف سیاهت را با حال و هوای محلی اجرا کرد. این فیلم هرگز اکران نشد اما در اواخر دهه هشتاد به عنوان کالای قاچاق فروخته شد و افراد زیادی آن را تماشا کردند.

دندون طلا داوود میرباقری 1393

25

حامد بهداد در «دندون طلا» نقش یک خواننده عروسی به نام «بلبل» را بازی کرد.

حامد بهداد در سریال دندون طلا به کارگردانی داوود میرباقری رسما خواننده شد و چند آهنگ را اجرا کرد. او نقش جوانی به نام بلبل را بازی می کرد که در نمایش های موزیکال حضور داشت و می خواند و در قهوه خانه قنبر دیزل می خواند. در مجالس عروسی شرکت می کرد و در دسته های مختلف آواز می خواند.

برای اینکه بتواند با سن و سالش بهتر به نظر برسد، به قنبر معتاد شد و به جایی رسید که دیگر نمی توانست روی پای خود بایستد. آهنگ های او بیشتر روحی و روحی بود و کاملاً با آن فضا همخوانی داشت. در زمان اکران «دندون طلا»، کلیپ هایی از بازی بهداد در سریال «دندون طلا» دست به دست شد و خیلی ها تازه متوجه استعداد بهداد در خوانندگی شدند.

این در نیمه شب تینا پاکروان 2014 اتفاق افتاد

26

حامد بهداد در چند سکانس فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» آواز می خواند.

بهداد در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان نیز چند قطعه را اجرا کرد. این فیلم درباره عشق یک مرد جوان به زنی میانسال بود و بهداد نقش این مرد حرفه ای را بازی می کرد. او در ویلای بزرگی که برای مجالس عروسی و عزاداری اجاره داده شده بود، گل کاری می کرد و از آنجایی که خواننده ویژه مراسم بود، از او می خواستند روی زمین بایستد و در مجالس مختلف بخواند.

با توجه به حال و هوای عروسی یا عزا، تم قطعات موسیقی خود را تغییر می داد و شاد و غمگین می خواند. از آنجایی که خوانندگی بهداد در این فیلم با حسی عاشقانه همراه بود، صدای او بیشتر دلنشین بود. قطعاتی از اجرای او همچنان در فضای مجازی منتشر می شود.

رایگان عادل تبریزی 1402

27

اجرای آهنگ های قدیمی حامد بهداد در فیلم رایگان.

در فیلم «مفتبر» به کارگردانی عادل تبریزی با حامد بهداد در دو نقش روبرو هستیم. یک خواننده خالتور به نام کامران که برای شادی مسافران قایق تفریحی می خواند و می رقصد و بالا و پایین می پرد و دیگری رئیس یک شرکت بزرگ به نام هومان است که از چارچوب های اخلاقی و رفتاری خارج نمی شود و رفتار می کند. به طور جدی بهداد در نقش کامران در ابتدای فیلم با بازی خود تماشاگران را خوشحال می کند. او آواز می خواند و همه در حال جشن و پایکوبی هستند و در این قسمت است که ویژگی های این شخصیت خودنمایی می کند.

بعد از اینکه جای این دو شخصیت عوض می شود و هر کدام در جای دیگری قرار می گیرند، شخصیت کامران باز هم نمی تواند از خواندن باز بماند. در یک مهمانی رسمی در حالی که کت و شلوار پوشیده و سعی می کند در گفتار و رفتار شبیه هومان باشد، یک بار بلند می شود، میکروفون را می گیرد و شروع به خواندن می کند.

جلسه خواندن و گرم کردن او به قدری مورد توجه قرار می گیرد که نگاه همه به او تغییر می کند و از قضا شخصیت جدید برای آنها جذاب تر به نظر می رسد. یکی از جذابیت های بازی بهداد ناشی از تقابل این دو شخصیت و بازی های او به عنوان یک خواننده است.

«مفتبر» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حسین فرح بخش با بازی حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهرنگ علوی، شقایق فراهانی، رضا بابک، قدرت الله ایزدی، سیاوش چراغی پور و… از 15 شهریور اکران شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *