جلوگیری از صدور کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه‌

جلوگیری از صدور کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه‌

به گزارش بازار، مهدی قمسریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی گفت: ستاد سوخت بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث موظف است از صدور و شارژ کارت سوخت خودروهای فاقد بیمه نامه جلوگیری کند. این قانون 8 سال پیش در اردیبهشت 1394 تصویب شد از سال گذشته با پیگیری گروه خانواده صنعت بیمه، ستاد سوخت این موضوع را پیگیری و در دستور کار خود قرار داد و در حوزه های مختلف آغاز به کار کرد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال بیش از 950 هزار خودروی نفت سوز و گازسوز داریم که این پرونده قانونی در آنها بررسی و انجام شد و بیش از 55 هزار کارت سوخت خودروهای نفت و گاز سوز فاقد بیمه نامه باطل شد. . از این تعداد بیش از 20000 راننده بدون بیمه اقدام به خرید بیمه کردند.

وی افزود: اقدام بعدی در خصوص تاکسی های بنزین سوز بود. حدود 450 هزار تاکسی بنزین سوز در کشور داریم که پس از بازرسی ستاد سوخت، بیش از 20 هزار کارت سوخت تاکسی هایی که بیمه نامه شخصی نداشتند و همچنین در خصوص وانت های بنزین سوز غیرفعال شد. حدود 300 هزار وانت بنزین سوز در کشور داریم که با پیگیری ستاد سوخت بیش از 177 هزار وانت که بیمه نامه خصوصی نداشتند کارت سوخت آنها غیرفعال شده است. بیمه نامه بخرید، کارت سوخت فعال داشته باشید و بتوانید از سهمیه سوخت خود استفاده کنید.

این مسئول در پایان اظهار داشت: امیدواریم این مصوبه و مصوبه قانونی که سال هاست اجرای آن به تعویق افتاده است با پیگیری هایی که در خصوص سایر خودروها در حال انجام است به ترتیب اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *