مروری بر موج های خبری سال 1402/ پربازدیدترین خبر اقتصادی و سیاسی سال چه بود؟

به گزارش خبرفری، سال 1402 برای ما ایرانی ها یکی از خبرسازترین سال ها بود. در این سال رویدادهای مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و ورزشی به وقوع پیوست. این حوادث موج های خبری متفاوتی ایجاد کرد و چند هفته در مورد آن بحث شد.

در این گزارش قصد داریم مروری بر موج های خبری ایجاد شده در سال گذشته داشته باشیم. معیار ما برای سنجش و ارزیابی این امواج خبری پربازدیدترین اخبار سایت خبرفری در سال 1402 است.

اقتصادی

«تورم» کلید اخبار اقتصادی در سال 1402 بود، افزایش روزانه قیمت گوشت و مرغ، سکه و طلا، دلار و یورو و انواع خودرو باعث شد تا مردم اخبار مختلف اقتصادی را دنبال کنند. همچنین شایعات مختلف مربوط به افزایش قیمت بنزین یا افزایش چند نرخی باعث شد تا ایرانیان اخبار حوزه انرژی را دنبال کنند.

پربازدیدترین اخبار اقتصادی در سال 1402 در تاریخ 14 فروردین با تیتر «از ساعت 24 فردا قیمت بنزین افزایش می یابد» منتشر شد. خبر دوم مربوط به «محکومیت اسنپ» در رابطه با شکایت تپسی است که در 4 مرداد 1402 منتشر شده است و سومین خبر که در 19 بهمن 1402 منتشر شده مربوط به وعده های اقتصادی دولت بوده و منتشر شده است. با عنوان «اخبار مهم رئیس جمهور برای متقاضیان یارانه وام شب عید». چهارمین خبری که در 16 اسفند منتشر شد با عنوان «توافق دولت با فرمول جدید حقوق کارگران 1403» است.

بررسی ها نشان می دهد که توجه مخاطبان اخبار اقتصادی به اخبار اقتصادی در سال 1402 چندین برابر شده است تا جایی که 7 مورد از 10 خبر پربازدید اقتصادی پایگاه خبری فوری مربوط به سال اخیر بوده است.

سیاسی

پربازدیدترین اخبار سیاسی در سال 1402 بیشتر مربوط به موضوع حجاب و اظهار نظر و عملکرد سیاستمداران در این زمینه، ترورها و اقدامات خرابکارانه داعش و اسرائیل در داخل ایران، درگیری با گروهک تروریستی کومله، اختلافات آب و مرزی با افغانستان و طالبان و… مبارزه با فساد اقتصادی، انتخابات مجلس در ماه مارس مربوط به جنگ غزه بود.

پربازدیدترین اخبار سیاسی که البته کمی رنگ و بوی تاریخی هم دارد با تیتر «داستان کشاورز که صدام حسین را 235 روز در چاله ای پنهان کرده بود» 20 آذر منتشر شد. دومین خبر ۱۹ دی با عنوان «اظهارات نفوذی دستگاه امنیتی ایران در گروه کومله» منتشر شد. خبر سوم که در 9 اردیبهشت منتشر شد، با عنوان «زابل تا پایان خرداد آب آشامیدنی خواهد داشت/ تغییر مسیر رودخانه در ردیف جنایات جنگی است».

فرهنگی

پرمخاطب ترین اخبار فرهنگی در سال های اخیر مربوط به جشنواره کن و حضور ایرانی ها در این جشنواره جنجالی، اخبار مربوط به ساخت سریال های مختلف، بازگشت نصرالله معین به ایران و اخبار مربوط به سلبریتی ها بوده است.

پربازدیدترین اخبار فرهنگی سال که در تاریخ 15 خرداد منتشر شده است با عنوان «ایرانی ها دوباره سوژه جشنواره کن شدند!» / از لباس های خاص تا بوسه دست بازیگر زن معروف دومین خبری که در 20 بهمن ماه با تیتر «منتظر پایتخت 7» منتشر شد. زمان پخش پایتخت ۷ اعلام شد» سومین خبر ۲۴ اسفند با عنوان «گفتگوهای جدید درباره بازگشت به ایران و زندگی اش» منتشر شد.

اجتماعی

پربازدیدترین اخبار اجتماعی سال 1402 در جدول زیر خلاصه شده است. این اخبار اغلب مربوط به آسیب های اجتماعی و زیست محیطی ایران است:







تاریخ

دسته بندی

تیتر خبر

9 فوریه

محیط زیست

آیا قاتل بی رحم دریای خزر را می شناسید؟

10 مارس

آسیب اجتماعی

مردم کدام استان ها بیشترین دعوا را داشتند؟

18 فوریه

سلامتی

کار و حرفه جدید؛ اسپرم و تخمک از 15 تا 55 میلیون تومان!

ورزش ها

پربازدیدترین اخبار ورزشی سال 1402 در جدول زیر خلاصه شده است. این اخبار بیشتر مربوط به هادی چوپان و قهرمانی های او در سال های اخیر، تیم ملی فوتبال و جام ملت های آسیا و چهره های معروف ورزش ایران مانند علی دایی بود:







تاریخ

دسته بندی

عنوان

17 مارس

پرورش اندام

مقایسه جسد هادی شپرد در سال 2016 با 2023

4 مارس

فوتبال

واکنش عجیب دیبالا زیر پست فاینورد برای جهانبخش

15 فوریه

فوتبال

از خجالت شدید دختر علی دایی در مقابل فردوسی پور و پژمان جمشیدی تا لباس گران قیمت او.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *