خبرگرافی

گاف سنگین گوگل؛ جمینای آنقدر هم باهوش نیست!

هوش مصنوعی جمینا گوگل از زمان معرفی تاکنون نتوانسته است مطابق انتظار عمل کند. البته گوگل همیشه روی این هوش مصنوعی کار می کند تا آن را بهبود بخشد. اما یکی از کاربران سوال جالبی از این هوش مصنوعی پرسید که پاسخ این چت بات هم عجیب بود.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از کاربران از هوش مصنوعی جمینا پرسید که یک کیلوگرم پر سنگین تر است یا یک پوند فولاد؟ پاسخ جمینا هم جالب بود: هر دو وزن یکسانی دارند. کیلوگرم و پوند واحدهای اندازه گیری وزن هستند و بنابراین وزن هر دو یکسان است.

پوند و کیلوگرم واحدهای مختلفی برای اندازه گیری وزن هستند. کیلوگرم واحد پایه جرم در سیستم بین المللی واحدها (SI) و پوند واحد جرم مورد استفاده در ایالات متحده و بریتانیا است. یک کیلوگرم برابر با 2.20462 پوند است. بنابراین، یک کیلوگرم پر برابر با 2.20462 پوند فولاد است. از ChatGPT-4 نیز همین سوال پرسیده شد و هوش مصنوعی به درستی پاسخ داد: “یک کیلو پر از یک پوند فولاد سنگین تر است.”

عملکرد هوش مصنوعی جمینا در مقایسه با ChatGPT

بازخوردهای متفاوتی در مورد عملکرد Gemini Ultra وجود دارد که برای مدل های زبان تازه منتشر شده طبیعی است. برخی از کاربران نسخه Ultra را شبیه به ChatGPT اصلی می دانند. با نقاط قوت و ضعفش مثل خوش بینی و اشتباهات گاه و بیگاه. برخی دیگر از کاربران ChatGPT-4 را به دلیل اطلاعات دقیق تر، هوش مصنوعی بهتری می دانند.

دوره آزمایشی دو ماهه جمینا اولترا، کاربران را تشویق می‌کند تا با وجود نقاط ضعف و عدم سازگاری منطقی بین نسخه‌های Pro و Ultra، این هوش مصنوعی را امتحان کنند. البته با گذشت زمان و انتشار آپدیت های مختلف، هوش مصنوعی جمینا نیز بهتر خواهد شد و در نتیجه عملکرد بهتری خواهد داشت.

لازم به ذکر است که گوگل در ابتدا هوش مصنوعی خود را با نام بارد معرفی کرد و اخیرا نام خود را به جمینی تغییر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *