خبرگرافی

کیسه فریزر‌های نانویی با قابلیت ۱۰ بار مصرف

پگاه گوشه مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت گفت: کیسه های فریزر نانو این شرکت تا 10 بار بدون افت خاصیت قابل استفاده است. افزودن اجزای نانو در این کیسه باعث افزایش ماندگاری مواد غذایی و کاهش ضایعات و آسیب کمتر به محیط زیست در این محصول نانو شده است.

به گزارش مهر، گوشه افزود: این محصول مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و آزمایشات مربوط به وزارت بهداشت را با موفقیت پشت سر گذاشته است. از آنجایی که کیسه فریزر مربوط به مواد غذایی است، برای دریافت مجوز محصول باید چندین آزمایش انجام می شد.

وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده این محصول با طراحی و بسته بندی جدید راهی بازار می شود، خاطرنشان کرد: کیسه های فریزر قرار است در دو سایز مختلف روانه بازار شوند. یکی از مزایای این کیسه ها افزایش ماندگاری مواد غذایی موجود در آن است به طوری که غذا را تا 3 برابر بیشتر نگه می دارد و در عین حال عطر و طعم غذا تغییر نمی کند.

مدیرعامل این شرکت افزود: این کیسه نانو از اکسید شدن سطح مواد پروتئینی مانند گوشت نیز جلوگیری کرده و ضایعات مواد غذایی را به حداقل می رساند. هر کیسه فریزر بین 5 تا 10 بار قابل استفاده است که میزان مصرف کیسه را به حداقل می رساند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.

به گفته وی، بخشی از مواد اولیه مصرفی خود شرکت و بخشی از آن توسط یک شرکت نانویی ایرانی تهیه می شود.

این شرکت کیسه های نگهداری مواد غذایی ضد باکتری حاوی نانوذرات اکسید روی را به بازار عرضه می کند و با استفاده از فناوری های روز محصولات مختلفی مانند کیسه زباله، دستکش یکبار مصرف، سلفون، کیسه فریزر و سفره یکبار مصرف را به بازار عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *