خبرگرافی

کابین‌های هوشمند خودرو باعث حواس‌پرتی رانندگان می‌شوند؟

تحقیقات JD Power نشان می دهد که خودروسازان تعداد فزاینده ای از عملکردها را در وسایل نقلیه هوشمند ارائه می دهند، اما برخی از این عملکردها نیاز به تمرکز بیش از حد بر روی نمایشگرها دارند و می توانند از نظر بصری حواس پرتی را به همراه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، این موسسه در گزارشی که با همکاری آزمایشگاه HVR در دانشگاه تونگجی چین تهیه شده است، خاطرنشان کرد که چنین عملکردهایی ممکن است منجر به تصادف شود و باید تنها زمانی در دسترس باشند که خودروها از پارک ایمن خودرو اطمینان حاصل کنند.

این گزارش همچنین از خودروسازان خواسته است تا عملکردهایی را انتخاب کنند که ارتباط چندانی با رانندگی در مراحل اولیه ندارند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند و افزوده است که ایمنی اولویت اصلی خودرو است.

JD Power و HVR Labs دریافتند که مشتریان از تعداد روزافزون عملکردهای پردازنده هوشمند رضایت کمتری دارند. این نارضایتی ممکن است ناشی از افزایش انتظارات خریداران خودرو باشد. طراحی داخلی کابین ها نیز یکنواخت است و معمولا دارای نمایشگر مرکزی 15 یا 16 اینچی به صورت افقی است. بنابراین، هیجان کمتری ایجاد می کند.

در این گزارش آمده است که نمایشگرهای کشویی می توانند به یک روند طراحی جدید تبدیل شوند زیرا تجربه بهتری را ارائه می دهند.

همچنین، این گزارش نشان می‌دهد که استفاده از نمایشگرهای هدآپ در حال افزایش است و این نمایشگرها می‌توانند با تمرکز رانندگان بر روی جاده‌های پیش رو، به بهبود ایمنی رانندگی کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *