خبرگرافی

چندین مشکل عمده در آپدیت جدید موزیلا فایرفاکس برطرف شده است

چندین مشکل عمده در آپدیت جدید موزیلا فایرفاکس برطرف شده است

موزیلا فایرفاکس با انتشار آپدیت جدید خود مشکلاتی مانند راه اندازی کند، استفاده کامل از CPU، صفحه سبز در ویدیوهای یوتیوب و سایر مشکلات را برطرف می کند.

به گفته تکنوک، گوگل اخیراً در شرایط سختی قرار داشته است. کاربران موزیلا فایرفاکس متوجه شده‌اند که وقتی از مرورگری غیر از کروم استفاده می‌کنند، یوتیوب کندتر بارگیری می‌شود. این غول فناوری اعلام کرده است که این حادثه غیرعمدی بوده و مربوط به استفاده از برنامه های مسدودکننده تبلیغات بوده است.

نئووین می گوید در حالی که این حادثه به این موضوع مربوط نمی شود، آخرین نسخه فایرفاکس، 120.0.1، باگی را برطرف کرده است که سرعت راه اندازی را کاهش می دهد. موزیلا توضیح می دهد که مشکل به دلیل استفاده نادرست از اطلاعات ذخیره شده در حافظه کوتاه مدت است. اگرچه این مشکل در ویندوز وجود داشت، اما موزیلا اضافه کرد که باگی که باعث کندی راه اندازی شده بود در لینوکس نیز برطرف شده است.

این به روز رسانی خطای استفاده از CPU را در وب سایت های خاصی مانند Google Maps برطرف می کند. این مشکل مربوط به یک اشکال در کد کامپایل شده با GCC بود.

یکی دیگر از مشکلات رایج در فایرفاکس که در این پیام ذکر شده است مربوط به پشتیبانی از شتاب سخت افزاری در مرورگر موزیلا است. این شرکت اعلام کرده است که یک باگ شتاب سخت افزاری را برطرف کرده است که منجر به نمایش سبز رنگ هنگام رمزگشایی ویدیوهای یوتیوب شده است.

به‌روزرسانی جدید مشکل دیگری را نیز در مورد ویدیوها برطرف می‌کند: وقتی ویدیو را در حالت تمام صفحه قرار می‌دادید، نوار وضعیت همچنان قابل مشاهده بود. لیست کامل تغییرات اعمال شده در نسخه 120.0.1 به شرح زیر است:

  • رفع اشکالی که باعث کاهش پایداری در هنگام راه اندازی شد (خطای 1867095).
  • رفع مشکلی که منجر به استفاده کامل از پردازنده در وب سایت هایی مانند Google Maps شد (خطای 1866409).
  • مشکلی که باعث می‌شد هنگام فعال شدن شتاب سخت‌افزاری در ویدیوهای یوتیوب صفحه سبز ظاهر شود، برطرف شد.خطای 1865928).
  • رفع مشکلی که نوار وضعیت همچنان در حالت تمام صفحه قابل مشاهده بود (خطای 1853896).
  • رفع یک خطای راه‌اندازی که بر روی کاربران لینوکس در برخی از سیستم‌های aarch64 با اندازه صفحه‌ای غیر از 4 کیلوبایت تأثیر می‌گذاشت (خطای 1866025).

نسخه جدید فایرفاکس را می توانید از اینجا دانلود کنید وب سایت رسمی موزیلا دانلود.

The post رفع برخی مشکلات اساسی در آپدیت جدید موزیلا فایرفاکس اولین بار در Tech Knock – اخبار دنیای فناوری ظاهر شد. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *