خبرگرافی

چرا شارژ لپ تاپ وقتی که خاموش است، تمام می‌شود؟

در برخی موارد نیز ممکن است با مشکل مواجه شوید. لپ تاپ نیاز به مراقبت و داشتن اطلاعات کافی برای نگهداری دارد. در غیر این صورت با اقدامات بی دقتی با مشکلاتی مانند شارژ خالی لپ تاپ مواجه خواهید شد.

به گزارش روزیاتو، دلایل مختلفی ممکن است باعث خرابی باتری لپ تاپ شود. در نتیجه شارژ لپ تاپ حتی در حالت خاموش نیز کاهش می یابد.

باتری لپ تاپ در واقع نوعی منبع پشتیبان و ذخیره سازی برای زمانی است که منبع تغذیه جایگزین ندارید. این یک ویژگی بسیار مفید در تمام لپ تاپ ها است. با این حال، اگر باتری لپ تاپ شما مشکل داشته باشد و حتی زمانی که آن را خاموش کنید، با تخلیه باتری مواجه شوید، این پشتیبانی جایگزین را از دست خواهید داد.

موارد مختلفی در کاهش شارژ لپ تاپ حتی در حالت خاموش دخیل است. در بیشتر موارد، می توانید با اعمال برخی تنظیمات بر روی لپ تاپ از این اتفاق جلوگیری کنید. در برخی مواقع مشکلات سخت افزاری باعث کاهش شارژ باتری می شود.

در موارد دیگر، حتی ممکن است عمر باتری تمام شده باشد و دیگر قادر به نگهداری و ذخیره شارژ نباشد. همه این دلایل در تخلیه باتری لپ تاپ حتی در زمان خاموش بودن دخیل است.

افزایش عمر باتری باعث کاهش شارژ می شود

بسیاری از مردم هنوز از لپ تاپ های بسیار قدیمی استفاده می کنند. این نیز می تواند یکی از دلایل شارژ شدن لپ تاپ شما در زمان خاموش بودن باشد. با گذشت زمان و با افزایش عمر باتری لپ تاپ، این قسمت از سیستم شما دیگر قدرت روز اول را نخواهد داشت.

باتری لپ تاپ پس از شارژ و کاهش شارژ در طول سال ها دیگر کشش اولیه را ندارد. در این صورت نباید انتظار داشته باشید که باتری سلامت خود را به طور کامل حفظ کند. این ممکن است حتی زمانی که لپ تاپ خاموش است نیز اتفاق بیفتد. اگر زغال های موجود در باتری کیفیت اولیه خود را از دست بدهند، ممکن است با کاهش شارژ مواجه شوید. در این زمان، ممکن است لپ تاپ خود را با شارژ 100% خاموش کرده باشید. اما پس از روشن شدن با 50 درصد شارژ مواجه خواهید شد. اگر مدت زیادی است که از لپ تاپ خود استفاده می کنید، بهتر است به فکر خرید یک لپ تاپ باکیفیت با قابلیت شارژ مناسب باشید. برای این کار پلازا دیجیتال یکی از فروشگاه های آنلاین و حضوری با ارسال رایگان به سراسر ایران می تواند یکی از گزینه های شما باشد.

حالت Sleep دلیل کاهش قدرت لپ تاپ در زمان خاموش بودن آن است

گاهی ممکن است لپ تاپ در حالت خواب باشد و خاموش شود. به طور معمول، حتی زمانی که لپ تاپ خاموش است، رم آن برای ذخیره و حفظ اطلاعات موجود به مقداری شارژ نیاز دارد. رم این شارژ را از باتری تامین می کند و اطلاعات را تا زمانی که دوباره روشن شود ذخیره می کند.

اگر شخصی لپ تاپ را برای مدت طولانی در این حالت رها کند. مقدار شارژ مورد نیاز از باتری تامین می شود و به مرور زمان این شارژ کاهش می یابد. باتری لپ تاپ در مدت زمان طولانی با کاهش درصد برق مواجه می شود که ممکن است پس از روشن شدن و مشاهده درصد شارژ، کاربر را نگران کند.

کابل شارژر ممکن است آسیب دیده باشد

یکی از دلایل اصلی خرابی باتری و کاهش شارژ حتی زمانی که لپ تاپ خاموش است، خرابی کابل شارژر است. بسیاری از افراد حتی نمی دانند که شارژر لپ تاپ آنها مشکل دارد. شارژر فرسوده یا آسیب دیده نمی تواند باتری مورد نیاز را به طور کامل شارژ کند.

کابل شارژری که نمی تواند نوسانات برق را تحمل کند نه تنها باتری لپ تاپ شما را شارژ نمی کند، بلکه در نهایت باعث از کار افتادن آن می شود. اگر به موقع از بروز مشکل جلوگیری کنید و آداپتور شارژ لپ تاپ خود را تعویض کنید، می توانید از مشکلات جدی باتری نیز جلوگیری کنید.

نوسانات منبع تغذیه را جدی بگیرید

تا به حال متوجه شده اید که تخلیه باتری لپ تاپ به دلیل خرابی باتری است. منبع تغذیه لپ تاپ یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. در صورت قطع برق یا نوسان برق در خانه، هم شارژر و هم باتری لپ تاپ دچار مشکل می شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق، اول از همه شارژر لپ تاپ را مستقیماً به پریز وصل نکنید و به جای آن از محافظ استفاده کنید. این محافظ نویز و نوسانات برق را جذب می کند و تا حد زیادی از بروز مشکل و آسیب به شارژر و باتری لپ تاپ جلوگیری می کند.

آخرین کلمه

دلایل مختلفی برای شارژ شدن لپ تاپ شما در زمان خاموش بودن وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم همه آنها را به شما معرفی کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای داشتن کیفیت و سلامت از هر شیء اطرافتان باید مراقبت شود.

لپ تاپ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از مراقبت از لپ تاپ خود صرفاً به این دلیل که یک دستگاه است و عمری ندارد غافل نشوید. نکته کلیدی برای عمر طولانی باتری لپ تاپ شما نیز مراقبت است. اگر در نگهداری آن کوشا باشید، دیرتر با مشکلاتی مانند تخلیه شارژ آن مواجه خواهید شد. برای عملکرد بهتر باتری خود بهتر است به دلایل خرابی آن توجه کنید و با جلوگیری از آنها سلامت باتری لپ تاپ را تضمین کنید.

دلیل اصلی کاهش شارژ لپ تاپ چیست؟

مهم ترین دلیل کاهش شارژ لپ تاپ خرابی باتری است که به دلایل مختلف نیز مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

چگونه از خرابی باتری لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

بهتر است ایمنی لازم را برای باتری فراهم کرده و تمامی احتمالات ممکن را برای مشکلات باتری لپ تاپ بررسی کرده و از آنها جلوگیری کنید.

مشکل رایج خرابی باتری لپ تاپ و کاهش شارژ آن چیست؟

با توجه به قرار گرفتن شارژر لپ تاپ در شرایط محیطی مختلف و آسیب رسیدن به شارژر، امکان سرایت آسیب باتری نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *