خبرگرافی

پول آمریکا به ساخت این سلاح مرگبار روسی نمی‌رسد!

نتیجه این رقابت نظامی مجموعه ای خیره کننده از فناوری های جدید بود. هیچ چیز مانند سرمایه گذاری در جنگ منجر به توسعه تجهیزات نظامی نمی شود. فناوری جدیدی را که ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد توسعه دادند را در نظر بگیرید.

نتیجه رقابت زیردریایی های جنگ سرد شامل توسعه زیردریایی های معروفی مانند Akula-class، Los Angeles-class و Seawolf-class بود و این رقابت منجر به پیشرفت های کمتر شناخته شده اما همچنان مهم در فناوری شد. ; از جمله استفاده شوروی از بدنه تیتانیوم در کلاس آلفا و کلاس سیرا که برجسته ترین آنها احتمالاً سیرا II بود. این زیردریایی تهاجمی اتمی نسخه بهبود یافته سیرا I بود.

هر آنچه باید در مورد سیرا ۲ بدانید

Sierra II که توسط شوروی به عنوان Project 945A Kondor شناخته می شود، یک نسخه بهبود یافته از Sierra I بود.

Sierra II تا دهه 1990 که جنگ سرد به پایان رسید وارد خدمت نشد، اما نتیجه کار جنگ سرد و تفکر جنگ سرد بود. Sierra II برای جستجو و انهدام زیردریایی های هسته ای آمریکا ساخته شد. بر این اساس، Sierra II توانست به سرعت و عمق غواصی دست یابد که برتر از سایر زیردریایی های آمریکایی در همان دوره زمانی بود.

توانایی Sierra II برای دستیابی به چنین سرعت و عمق غواصی تا حد زیادی به دلیل بدنه تیتانیومی آن است. آلیاژ تیتانیوم معمولا قوی تر از فولاد است، اما وزن آن نصف فولاد است. قیمت آن سه تا پنج برابر فولاد است. تیتانیوم همچنین می تواند فشار بیشتری را در هنگام غواصی عمیق تر تحمل کند. غواصی سریع تر و عمیق تر با استقامت بیشتر و سلاح های بیشتر و بهتر همراه بود.

تنها دو زیردریایی Sierra II تا کنون ساخته شده است. اولین آن در اواخر سال 1990 راه اندازی شد و هنوز در ناوگان روسیه فعال است. دومی در اواخر سال 1993 راه اندازی شد و در سال 2015 تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت و هنوز در ناوگان روسیه فعال است. بنابراین، هر دو “سیرا II” با موفقیت به مدت سی سال خدمت کردند. اما دلیل خوبی وجود دارد که چرا تنها دو Serra II ساخته شده است.

پول آمریکا برای ساخت این سلاح مرگبار روسی کافی نیست!

چرا فقط دو Sierra II ساخته شد؟

بدنه کاملا تیتانیومی این زیردریایی کار و هزینه زیادی را متحمل شد. در حالی که همانطور که گفته شد، تیتانیوم دارای مزایای بی شماری است، اما کار با آن نیز یک ماده بسیار دشوار است.

مدل سازی تیتانیوم برای بدن سازی کار آسانی نیست. جوشکاری بسیار دشوار است و کوچکترین اشتباه در فرآیند جوشکاری می تواند تیتانیوم را شکننده و ضعیف کند، که یکی از دلایل اصلی این است که با وجود درگیر شدن در رقابت توسعه اجباری در طول جنگ سرد، ایالات متحده این راه را انتخاب کرد. اتحاد جماهیر شوروی مسیر توسعه زیردریایی با بدنه تیتانیومی را دنبال نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *