پرداخت وام ۱۰۰ میلیارد تومانی با چک و سفته

به گزارش ایسنا، روح الله ذوالفقاری در نشست خبری امروز که در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، شرکت دانش‌بنیان را مصداق هدف سال. جهش تولید با مشارکت مردم دانست و افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده‌اند که ۶۰ تا ۷۰ درصد آنها نوپا هستند.

وی ادامه داد: ما در اجرای شعار سال ۸ برنامه حمایتی را برای این شرکت تدارک دیدیم که اولین آن مربوط به ۶ هزار شرکت نوپا است که در قالب برنامه هزار فناور اجرایی می‌شود.

ذوالفقاری، شرکت‌های نوپا را شرکت‌هایی دانستند که کمتر از 5 میلیارد تومان به فروش می‌رسند و ادامه داد: برنامه دوم ما شرکت‌های با فروش 5 تا 500 میلیارد تومان است که در این برنامه در قالب ارائه رشد از آنها حمایت خواهد شد.

معاونت توسعه و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه تواما را سومین برنامه حمایتی این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و یادآور شد: برنامه چهارم ما برنامه ضامن است که برای شرکت‌هایی با فروش 500 میلیارد تومان به بالا می‌شود.

وی تامین مالی جمعی را برنامه پنجم حمایت از این صندوق از شرکتهای دانش بنیان ذکر کرد و افزود: این حمایت در قالب برنامه شکوفا و تضمین‌های مردم ارائه می‌شود.

وی کارآفرینی برای دانش‌بنیان را دیگر برنامه‌های حمایتی از این صندوق نام برد و گفت: این حمایت به راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای خانگی و کوچک می‌شود.

ذوالفقاری، آخرین حمایت از این صندوق را برنامه حامی دانست و گفت: این حمایت، حمایتی است که از طریق حمایت‌های اجتماعی و خیرین صورت می‌گیرد.

بسته حمایتی جهش دانش‌بنیان

معاون توسعه و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: هدف برنامه‌ریزی جش دانش‌بنیان تامین سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان با قابلیت فروش ۳ برابر است. در این برنامه تولید و سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که می‌توانند خود را به فروش برسانند، تا سقف ۳ برابر افزایش، تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: این تامین کننده مشروط بر آن است که شرکت‌ها در سال 1102 بیش از 5 میلیارد تومان به فروش می‌رسند. اگر شرکتی بلوغ کافی داشته باشد، ولی توان رشد ۳ برابری را نداشته باشد و اگر خالص فروش آن ۱۰۰ میلیون تومان بوده و رشد درصدی داشته باشد، مشمول حمایت‌های این بسته می‌گیرند.

ذوالفقاری تاکید کرد: این بسته حمایتی به شرکت‌هایی که عمده فعالیت‌ها و ساختار آنها در حوزه دانش‌بنیان است، تعلق می‌گیرد.

تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری این بسته حمایتی را شامل یکصد میلیون تومان دانست که با معرفی شرکت های دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به بانک ها اعطا می شود و افزود: در آن شرکتی که توان پرداخت ضمانت نامه را ندارد، پولی از طریق صندوق دریافت می کند. چک و دید این ضمانتنامه ها تامین می شود.

ذوالفقاری ادامه داد: این ۸ بسته حمایتی تهیه شده و هر هفته یکی از این بسته‌های حمایتی معرفی خواهد شد.

حمایت های دانش بنیان

وی حمایت از صندوق دانش‌بنیان‌ها را در ۴ قالب تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری در گردش و توانمندسازی عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه‌ها و ضمانت‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۰ هزار تومان خدمات مالی به شرکت‌ها ارائه شد که شامل ۴۵۰۰ تومان می‌شود.

ذوالفقار ادامه داد: افزون بر آن ۶ هزار میلیارد تومان برای رشد تولید شرکت‌ها در نظر گرفته شده است که رشد ۷۰ هزار میلیارد تومانی برای ۲۰۰ شرکت را به همراه داشته است. این آمارها نشان از عملکرد شرکت های دانش بنیان دارد.

معاونت‌ها و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: بررسی عملکرد شرکت‌ها نشان می‌دهد که این شرکت‌ها ۱۲ برابر افزایش‌های دریافت‌شده، رشد کرده و مسیر ما نیز از اقتصاد دانش‌بنیان می‌گذرد.

برخی از شرکت ها

ذوالفقاری به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های ما ناترازی انرژی در پیک مصرف است و ۴۰ درصد از مصرف انرژی مربوط به الکتروموتورها می‌شود و تولید الکتروموتورهای کم مصرف می‌تواند در کاهش انرژی ناترازی باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه فعال شدند و با حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی توان تولید ۱۵۰۰ الکتروموتور را در کشور عرضه کردند. این موتورها ۵ تا ۱۰ هزار مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهند.

ذوالفقاری نمونه دیگری را در پندمی ذکر کرد و گفت: این شرکت‌ها کشور را در حوزه‌هایی چون تجهیزات شیمیایی، ونتیلاتور، شوینده‌ها، ماسک و واکسن‌ها بی‌نیاز کردند.

حوزه های اولویت دار صندوق

معاونت‌های میکرو و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، بهره‌وری و انرژی، آب و محیط زیست و امنیت غذایی را ۳ اولویت‌دار این صندوق عنوان کرد و گفت: هوش مصنوعی، الکترونیک و زیست‌فناوری حوزه‌های اولویت دار آتی این صندوق و این فناوری‌ها می‌توانند برای کشور باشند. اقتدارآفرین باشند.

همکاری با بانک ها

معاونت‌های تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص همکاری با بانک‌ها برای تسهیلات تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، مشکلات بانک‌ها در این حوزه با مشکل نقدینگی عنوان کرد و گفت: برای تسهیلات تسهیلات با بانک‌های پاسارگاد، ملی، کارآفرین، ملت، پارسیان و توسعه‌یافته‌ها. مذاکراتی انجام دادیم و توافقنامه‌هایی را به امضاء رساندند.

وی تاکید کرد: با تمهیداتی که انجام دادیم، هر شرکتی که نیاز به ضمانت نامه داشت، برای آنها صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *