خبرگرافی

پرتاب دو گروه ماهواره استارلینک به فاصله چند ساعت

دو موشک فالکون 9 اسپیس ایکس گروه های جدیدی از ماهواره های استارلینک را به مدار زمین بردند.

به گزارش ایسنا، شرکت “اسپیس ایکس” (اسپیس ایکس) دو گروه از ماهواره های اینترنتی “استارلینک” خود را در 28 ژانویه با فاصله زمانی چند ساعت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش اسپیس، یک موشک فالکون 9 حامل 23 ماهواره استارلینک در ساعت 6:15 بعد از ظهر به وقت شرقی از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

اسپیس ایکس اعلام کرد که موشک فالکون 9 دیگری 22 ماهواره استارلینک را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا طی یک پنجره پرتاب تقریباً چهار ساعته در همان روز در ساعت 9:16 شب به وقت شرقی به مدار خواهد برد. باز می شود

همانطور که انتظار می رفت، اولین مرحله فالکون 9 حدود 8.5 دقیقه پس از بلند شدن به زمین بازگشت تا روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس فرود آید.

مرحله اول موشک فالکون 9 پس از فرود

به گفته اسپیس ایکس، این هجدهمین پرتاب و فرود برای تقویت کننده ای بود که از مرکز فضایی کندی پرتاب شد و نهمین پرتاب تقویت کننده پرتاب شده از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ خواهد بود. رکورد این شرکت برای استفاده مجدد 19 پرتاب است که فالکون 9 ماه گذشته آن را ثبت کرد.

اسپیس ایکس گفت که مراحل فوقانی فالکون 9، ماهواره های استارلینک را کمی بیش از یک ساعت پس از پرتاب در مدار پایین زمین مستقر خواهند کرد.

این دو ماموریت هشتمین و نهمین پرتاب سال برای اسپیس ایکس هستند که تا سال 2024 144 ماموریت مداری را هدف قرار داده است.

بر اساس این طرح بلندپروازانه، اسپیس ایکس ماموریت دیگری را در سر دارد. در این ماموریت، موشک فالکون 9 قرار است روز سه شنبه 30 ژانویه سفینه باری روباتیک Cygnus متعلق به Northrop Grumman را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرتاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *