خبرگرافی

Seamless

هوش مصنوعی متا سه مدل بدون درز را معرفی کرد

Meta Redefine Communication مدل های بدون درز را معرفی کرد. این ابزار هوش مصنوعی می تواند یک مترجم رسا به بیش از صد زبان دنیا ارائه دهد.

به گزارش تکنوک، چند روز پیش محققان متا هوش مصنوعی اطلاعیه مهمی را برای مجموعه مدل های هوش مصنوعی اعلام کردند. اتصالات بدون درز منتشر شده نکته جالب در مورد این مدل ها این است که هدف همه آنها طبیعی تر کردن ارتباطات بین زبانی است. به نظر می رسد که آنها سعی دارند ایده یک مترجم قدرتمند زبان جهانی را به واقعیت تبدیل کنند. این هفته، محققان Meta AI مدل ها را با مقالات تحقیقاتی و تمام داده هایی که ممکن است برخی افراد به آن نیاز داشته باشند در دسترس عموم قرار دادند.

ستاره این نمایشگاه مدل بدون درز است. مانند یک ابرقهرمان، این مدل از ترکیب نقاط قوت سه مدل دیگر، یعنی SeamlessExpressive، SeamlessStreaming و SeamlessM4T v2، در یک سیستم عظیم بهره می برد. با توجه به مقالات منتشر شده، Seamless اولین سیستم در دسترس عموم است که می تواند همزمان ارتباطات چند زبانه را ضبط و به صورت واقعی نمایش دهد.

عملکرد این سیستم یکپارچه به عنوان یک مترجم شبیه به یک چرخ چرخان با سه توپ است. اما این توپ ها مدل های شبکه عصبی هستند. SeamlessExpressive همه چیز در مورد حفظ سبک صوتی و احساسات گوینده در طول ترجمه است. این مانند تلاش برای به تصویر کشیدن ارتباطات واقعی انسانی است، نه چیزهای روباتیک و تکنوکراتیکی که معمولاً با سایر ابزارهای ترجمه با آن مواجه می شویم.

سپس SeamlessStreaming، مانند فلش سه گانه، این ترجمه را در زمان واقعی در حدود دو ثانیه انجام می دهد. این اولین مدل انبوه چند زبانه نامیده شد که به سرعت در تقریبا صد زبان کار می کند. سومین عضو این سه نفر مدل SeamlessM4T v2 است. این مدل ستون فقرات مدل بدون درز است. نسخه مذکور نسخه بهبود یافته SeamlessM4T مدل قدیمی است و هماهنگی بهتری بین خروجی متن و گفتار ارائه می دهد.

نکته جالب این است که مدل های ذکر شده می توانند شیوه بحث را در دنیا تغییر دهند. تصور کنید از عینک های هوشمند برای برقراری مکالمات واقعی به چندین زبان به طور همزمان استفاده می کنید و فیلم ها و پادکست ها به طور خودکار ترجمه می شوند. این ویژگی می تواند به افرادی که با موانع زبانی دست و پنجه نرم می کنند، مانند مهاجران در یک کشور کاملاً جدید بدون تسلط بر زبان جدید، کمک کند.

با این حال، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که محققان می دانند که این فناوری می تواند یک شمشیر دولبه باشد و می تواند برای کلاهبرداری یا سایر فعالیت های مخرب مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که آنها تدابیر امنیتی مانند استفاده از سیگنال های صوتی ویژه برای تحت کنترل نگه داشتن چیزها را توسعه داده اند. هوش مصنوعی متا این مدل ها را در پلتفرم های Hugging Face و Github منتشر کرده است. آنها می خواهند افراد باهوش دیگری روی آن کار کنند و حتی آن را بهبود بخشند.

Von Meta AI اولین کسی بود که سه مدل بدون درز را در Tech Knock معرفی کرد – اخبار دنیای فناوری. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *