خبرگرافی

ناسا خواب تازه‌ای برای ماه دیده!

در این هفته و چند روز آینده چندین موشک پرتاب خواهد شد. قابل توجه ترین احتمالاً پرتاب موشک فالکون 9 در روز چهارشنبه خواهد بود که فرودگر Odysseus متعلق به Intuitive Machines را با محموله های علمی به عنوان بخشی از برنامه های ناسا روی ماه فرود خواهد آورد.

به گزارش دیجیاتو، این ماموریت روز چهارشنبه 25 فوریه توسط موشک فالکون 9 اسپیس ایکس در ساعت 21:27 (به وقت ایران) به فضا پرتاب خواهد شد. این ماموریت که IM-1 نام دارد، یک فرودگر Nova-C به نام Odysseus را از Intuitive Machines به عنوان بخشی از برنامه CLPS ناسا به فضا پرتاب خواهد کرد. ماموریت Odysseus که تنها 14 روز به طول می انجامد، چندین قطعه تجهیزات مربوط به آزمایش های مختلف علمی روی ماه را حمل خواهد کرد.

روز چهارشنبه، اسپیس ایکس همچنین قصد دارد محموله ناشناخته ای را روی یک موشک فالکون 9 برای نیروی فضایی و آژانس دفاع موشکی ایالات متحده پرتاب کند.

پس از آن، در روز پنجشنبه، 26 فوریه، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) دومین ماموریت آزمایشی موشک میتسوبیشی H3 را انجام خواهد داد. این موشک اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. همچنین در طی این ماموریت، ماهواره های CE-SAT IE و TIRSAT CubeSat به مدار زمین فرستاده می شوند، CE-SAT 1E یک ماهواره رصدی زمین است.

روسیه و سازمان فضایی ملی این کشور موسوم به “روسکاسموس” نیز روز پنجشنبه موشک سایوز 2.1a را به فضا پرتاب خواهند کرد. با این موشک محموله ها به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شود.

شنبه آینده، سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) ماهواره هواشناسی INSAT 3DS را در آندرا پرادش هند پرتاب خواهد کرد. گفته می شود این ماهواره می تواند تا 10 سال به فعالیت خود در فضا ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *