خبرگرافی

موشک «فالکون ۹» دو ماهواره ارتش آلمان را به مدار زمین برد

یک موشک «فالکون 9» شرکت «اسپیس ایکس» با دو ماهواره شناسایی راداری بامداد یکشنبه 24 دسامبر برای ارتش آلمان به فضا پرتاب شد.

به گزارش ایسنا، موشک فالکون 9 ماموریت سارا-2 (SARah-2) را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا در ساعت 8:11 صبح به وقت شرقی به فضا پرتاب کرد. این پرتاب در ابتدا برای شنبه، 23 دسامبر برنامه ریزی شده بود، اما یک روز عقب افتاد تا امکان بررسی های بیشتر قبل از پرواز فراهم شود.

ماموریت SAR-2 دو ماهواره شناسایی “رادار دیافراگم مصنوعی” یا “SAR” (SAR) را برای ارتش آلمان در مدار قرار داد. در شرح ماموریت آمده است: ماهواره ها به روند جایگزینی شبکه ماهواره ای قدیمی SAR-Lupe ادامه خواهند داد. “Sara 2” (SARah 2) و “Sara 3” دو ماهواره آنتن بازتابنده هستند. این بدان معناست که آنها همراه با ماهواره “سارا 1” برای افزایش وضوح شبکه ماهواره ای پرواز خواهند کرد.

به گفته اسپیس ایکس، سارا-2 هشتمین ماموریت مرحله اول این فالکون 9 خاص بود. این موشک برای هشتمین فرود خود بازگشت و حدود هشت دقیقه پس از پرتاب در پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ به زمین نشست. در همین حال، سارا 2 و سارا 3 به ترتیب حدود 20 و 25 دقیقه پس از پرتاب از مرحله بالایی فالکون 9 در مدار پایین زمین مستقر شدند.

پرتاب روز یکشنبه یکی از شلوغ ترین ماموریت های اسپیس ایکس در سال 2023 بود. این شرکت در سال جاری 94 ماموریت مداری و همچنین دو پرواز آزمایشی راکت بزرگ “Starship” خود را انجام داده است.

قبل از شروع سال جدید، اسپیس ایکس کارهای بیشتری انجام خواهد داد. به عنوان مثال قرار است موشک قدرتمند «فالکون هوی» این شرکت، هواپیمای فضایی «X-37B» نیروی فضایی آمریکا را در 28 دسامبر به مدار زمین بفرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *