خبرگرافی

مشخصات کامل هدست ویژن پرو اپل

پیش فروش هدست اپل ویژن پرو از ساعت 16:30 (به وقت ایران) روز جمعه آغاز شده است. اکنون اپل صفحه مشخصات جدیدی را برای هدست واقعیت ترکیبی خود ایجاد کرده است که به برخی از مهم ترین سوالات کاربران در مورد آن پاسخ می دهد. در زیر تمامی مشخصات مربوط به ویژن پرو آورده شده است.

مشخصات سخت افزاری هدست اپل ویژن پرو

به گفته دیجیاتو، طبق مشخصات جدید، همانطور که قبلاً شایعه شده بود، ویژن پرو دارای نسخه ای از تراشه M2 با پردازنده 8 هسته ای (4 هسته پرقدرت و 4 هسته کم مصرف)، یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای است. و یک واحد پردازش عصبی 16 هسته ای. است. همچنین این دستگاه از 16 گیگابایت حافظه یکپارچه بهره می برد.

علاوه بر این، ویژن پرو دارای تراشه جدید R1 است که اپل ادعا می‌کند «تأخیر 12 میلی‌ثانیه فوتون به فوتون» و 256 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه را ارائه می‌کند.

اطلاعات جدیدی در مورد صفحه نمایش وجود ندارد. همانطور که اپل قبلاً گفته بود، ویژن پرو دارای دو نمایشگر است که از نرخ رفرش 90 هرتز، 96 هرتز و 100 هرتز پشتیبانی می کنند و همچنین محتوا را با سرعت 24 و 30 فریم در ثانیه نمایش می دهد. اپل همچنین ادعا می کند که نمایشگر آن قادر است 92 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را نمایش دهد.

تنظیمات این دستگاه شامل سه نسخه می باشد. مدل پایه 256 گیگابایتی 3499 دلار قیمت دارد. نسخه 512 گیگابایتی 200 دلار گرانتر است و نسخه 1 ترابایتی آن 200 دلار بیشتر است.

مشخصات کامل هدست اپل ویژن پرو اعلام شد

دوربین دستگاه از عکاسی فضایی و فیلمبرداری پشتیبانی می کند و اپل از آن به عنوان یک سنسور استریو 6.5 مگاپیکسلی با دیافراگم 18 میلی متر ƒ/2.00 یاد می کند. علاوه بر این، شش دوربین برای ردیابی محیط اطراف، چهار دوربین ردیابی چشم، یک حسگر TrueDepth، یک اسکنر LiDAR، چهار واحد اندازه گیری اینرسی، یک حسگر لرزش تصویر و یک حسگر نور محیط وجود دارد. همچنین VisionPro فرآیند احراز هویت را با بررسی عنبیه کاربر انجام می دهد.

در قسمت صدا از شش میکروفون در ویژن پرو برای ضبط صدای کاربران استفاده شده است. اپل جزئیات زیادی در مورد بلندگوهای دستگاه ارائه نکرد و تنها گفت که این دستگاه مانند AirPods Pro دارای «صدای فضایی با ردیابی پویا سر» و همچنین «ردیابی پرتو صوتی و صدای فضایی شخصی» است. گزینه های ارتباطی دستگاه نیز شامل وای فای 6 و بلوتوث 5.3 است.

اپل ادعا می کند که باتری ویژن پرو برای استفاده عمومی تا دو ساعت و هنگام تماشای ویدیو تا 2.5 ساعت دوام می آورد. صفحه مشخصات دستگاه همچنین نشان می دهد که می توان از آن در هنگام شارژ باتری ویژن پرو نیز استفاده کرد.

وزن هدست بین 600 تا 650 گرم است و البته بسته باتری آن نیز 353 گرم وزن دارد. Vision Pro همچنین دارای تعدادی لوازم جانبی اختیاری است که می توانید آنها را خریداری کنید. از جمله این لوازم جانبی می توان به کیف مسافرتی اپل ویژن پرو اشاره کرد که 199 دلار قیمت دارد. باتری اضافی دستگاه نیز 199 دلار قیمت دارد. اخیرا مدیران اپل در مورد قابلیت های مختلف این دستگاه از جمله استفاده در حین جراحی و آموزش صحبت کرده اند. این هدست قرار است دو هفته بعد در روز جمعه 2 فوریه به صورت رسمی عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *