خبرگرافی

فروشگاه موبایل ایکس باکس

عزم مایکروسافت برای باز کردن فروشگاه موبایل ایکس باکس

طبق اخبار جدید، فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت تایید کرده است که این شرکت قصد دارد با کمک برخی از شرکای خود، فروشگاه موبایل ایکس باکس را راه اندازی کند.

در جریان Comic Con Experience 2023 که از 30 نوامبر تا 3 دسامبر در سائوپائولو، برزیل برگزار شد، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، استراتژی شرکتش برای ساخت موبایل ایکس باکس با کمک شرکای همفکر خود را در مصاحبه ای با ریچل گامارسکی از بلومبرگ تایید کرد. فروشگاه. TechNock گزارش داد. است. اسپنسر گفت:

این بخش مهمی از استراتژی ما است و در حال حاضر با شرکای خود که خواهان گزینه های بیشتری برای تامین مالی تلفن های همراه هستند، روی آن کار می کنیم.

wccftech او می نویسد که یکی از شرکای مایکروسافت برای راه اندازی فروشگاه موبایل ایکس باکس، اپیک گیمز است. اپیک گیمز در خط مقدم مبارزه با اپل و گوگل قرار دارد تا iOS و اندروید را به روی توسعه دهندگان بازی و برنامه باز کند، بدون اینکه لزوماً از فروشگاه های رسمی آنها بازدید کنند.

برای رسیدن به این هدف، اپیک گیمز شکایتی جدی علیه این دو غول فناوری به راه انداخته است. از زمانی که تیم سوینی، مدیرعامل اپیک گیمز، با اپل درگیر شد، مایکروسافت به طور عمومی از اپیک گیمز پشتیبانی کرد. جای تعجب نیست که آنها برای ایجاد یک فروشگاه جایگزین همکاری کردند.

فیل اسپنسر در مصاحبه ای با بلومبرگ همچنین اشاره کرد که فروشگاه موبایل ایکس باکس در آینده نزدیک راه اندازی می شود: «فکر نمی کنم چند سال دیگر طول بکشد. “فکر می کنم زودتر شود.”

در واقع، ادعای اسپنسر با اظهارنظر اخیر تام وارن، خبرنگار The Verge که گفته بود ردموندی ها می توانند فروشگاه خود را در سال آینده افتتاح کنند، مطابقت دارد. همانطور که فیل اسپنسر در اوایل سال جاری گفت، خیلی چیزها به قوانین بازارهای دیجیتال بستگی دارد. در حالی که بیشتر این مقررات اتحادیه اروپا در 2 می 2023 به اجرا درآمد، “دروازه بانان” (مانند اپل و گوگل) تا 6 مارس 2024 فرصت دارند تا از آن پیروی کنند.

این امر بازار بزرگی را برای شرکت هایی مانند مایکروسافت و اپیک گیمز باز می کند. بدون دخالت زیاد در بازی های ویدیویی (به استثنای Apple Arcade و سرویس متوقف شده Google Stadia)، اپل و گوگل به ترتیب سومین و ششمین شرکت های پردرآمد در صنعت بازی هستند، زیرا سهمی از خریدهای انجام شده را دریافت می کنند. از طریق فروشگاه های خود

بخش بازی های موبایل به طور قابل توجهی سریع تر از بخش بازی های رایانه های شخصی یا کنسول ها در حال رشد است که برای هر شرکتی بسیار جذاب است. حتی سونی نیز در تلاش برای ورود به این بازار است.

پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت اکنون می تواند روی بازی هایی مانند Candy Crush، Call of Duty Mobile و Diablo Immortal حساب کند. اگر مایکروسافت موفق شود از پرداخت 30 درصد سهم به اپل و گوگل خودداری کند، این عناوین شاهد افزایش بیشتری در درآمد قابل توجهی هستند که در حال حاضر از بازی های موبایل ایجاد می شود.

نوشته زازم زازم از مایکروسافت در اولین راه اندازی فروشگاه موبایل ایکس باکس در تکنوک – اخبار دنیای فناوری. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *