خبرگرافی

سامانه «مجید» پهپاد‌های حمله‌ور را منهدم کرد!

سامانه های موشکی ارتفاع کم مجید در جریان عملیات، پهپادهای حمله کننده به منطقه رزمایش را مورد اصابت قرار دادند و منهدم کردند.

به گزارش خبرآنلاین، سامانه تسلیحاتی پدافند هوایی مجید که با نام تجاری AD-08 نیز شناخته می شود، یکی از جدیدترین سامانه های تولید شده توسط صنایع دفاعی کشورمان است که در واقع یک سامانه تسلیحاتی زمین به هوا است. با برد و ارتفاع کوتاه

مجید که نامش برگرفته از نام شهید مدافع حرم مجید قربانخانی است، توانایی عملیات در هر شرایط جوی را دارد و می تواند همزمان با 4 هدف از جمله پهپاد، موشک کروز، بالگرد و سایر اهداف قابل مانور درگیر شود. درگیر شوید و به آنها موشک شلیک کنید.

سامانه تسلیحاتی مجید از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است که شامل سامانه تشخیص و ردیابی هدف الکترواپتیکی، فرماندهی کنترل آتش، پرتابگر با چهار محفظه موشک و موشک های دفاعی AD-08 می باشد.

قسمت اصلی این سیستم که سیستم تشخیص و ردیابی هدف است، یک سیستم الکترواپتیکی است که وظیفه شناسایی و هدایت سیستم را بر عهده دارد. برد این سامانه 15 کیلومتر است و قابلیت تشخیص 360 درجه در جهت و 0 تا 12 درجه در ارتفاع را دارد.

اما موشک های سامانه مجید که به سمت هدف شلیک می شود، موشک های جدیدی هستند که توسط صنایع دفاعی کشورمان ساخته شده اند. این موشک ها که AD-08 نام دارند می توانند اهدافی را در حداکثر برد 8 کیلومتر و حداکثر ارتفاع 6 کیلومتر منهدم کنند.

نحوه هدایت این موشک ها غیرفعال (بدون انتشار موج) و از نوع تودرتو تصویرگر حرارتی است و همچنین دارای فیوز مجاورتی است که قابلیت اطمینان سامانه را برای انهدام اهداف مورد نظر افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *