خبرگرافی

ساترا، رتبه اول سرعت و دقت صدور مجوز در بین دستگاه‌های فرهنگی

وضعیت ساترا از نظر سرعت و دقت در صدور مجوز در بین تمامی آژانس های صدور مجوز در کشور و وضعیت طرح ها و فیلمنامه های متقاضی مجوز تولید بر اساس اطلاعات به دست آمده از پرتال ملی مجوز اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، بر اساس آخرین ارزیابی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار، ساترا رتبه نخست را در بین نهادهای فرهنگی در حوزه سرعت و دقت صدور مجوز و رتبه بندی پنجم با تمامی نهادهای کشور مقایسه شده است و این ارزیابی بر اساس عملکرد ساترا در سه حوزه صدور مجوز رسانه، تولید و انتشار انجام شده است.

همچنین طبق آمار به دست آمده از پرتال ملی مجوزها، از اول بهمن ماه سال 1401 همزمان با پیوستن ساترا به پورتال ملی مجوزها با هدف افزایش شفافیت و تسهیل در صدور مجوزها، تا به امروز تعدادی طرح و فیلمنامه ها به دلیل نداشتن مدارک و مستندات از طرف متقاضی و عدم تکمیل اطلاعات در مهلت تعیین شده توسط پورتال ملی مجوز به صورت خودکار توسط سامانه مذکور رد شد و 28 درصد از طرح های اولیه برنامه ها و فیلمنامه های نمایش خانگی. بدون نقص اطلاعات و تایید شده توسط پورتال ملی مجوز موفق به اخذ مجوز تولید از ساترا شد. به تایید شورای پروانه ساخت ساترا رسیده است که شامل 63 فیلمنامه و برنامه نمایش خانگی و 17 فیلمنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *