خبرگرافی

راز هرم باستانی حیرت‌انگیز ژاپن در زیر آب

کارشناسان معتقدند این سازندها از ساختمانی هرم مانند بر روی هم تشکیل شده و در کنار سازه هایی شبیه به بقایای قلعه ها، معابد، طاق ها و استادیوم ها قرار گرفته اند و به نظر می رسد همه این بناها از طریق جاده به هم متصل بوده اند.

به گزارش خبرآنلاین، ماساکی کیمورا، زیست شناس دریایی در سال 2007 به نشنال جئوگرافیک گفت: بزرگترین سازه در این منطقه شبیه یک هرم پیچیده، یکپارچه و پلکانی است که از عمق 25 متری دریا بیرون آمده است.

در آن زمان کیمورا بیش از 15 سال بود که سازه های عجیب و غریب را نقشه برداری می کرد و هر بار که برای دیدن آنها در دریا شیرجه می زد، بیشتر متقاعد می شد که این سازه ها بخشی از یک شهر باستانی هستند.

به گزارش بی بی سی، او و دیگران بر این باورند که این شهر باستانی توسط مردم این کشور در دوره جومون ساخته شده است که شکارچیانی بوده اند که در حدود 12000 سال قبل از میلاد در این منطقه زندگی می کردند. البته همه کارشناسان با ایده آتلانتیس ژاپنی قانع نیستند.

رابرت شوچ، استاد دانشگاه بوستون که شخصاً این مکان را کاوش کرده است، معتقد است که بنای یادبود Unagoni ساخته دست بشر نیست. وی با اشاره به سکوها و تراس های این بنا به نشنال جئوگرافیک گفت: زمین شناسی پایه و کلاسیک مربوط به ماسه سنگ هایی است که در امتداد صفحات متمایل به شکستن هستند و این باعث ایجاد لبه های بسیار تیز به خصوص در منطقه ای با گسل های زیاد و زمین ساختی می شود. فعالیت. “

اکنون بیش از 16 سال از صحبت آنها با مجله می گذرد و 37 سال از کشف این بنای تاریخی می گذرد و حقیقت در مورد منشا آن هنوز یک راز بزرگ است.

اولین برخورد با این ساختمان شگفت انگیز

برای اولین بار در سال 1986 بود که یک غواص محلی هنگام غواصی با پله های این هرم شگفت انگیز برخورد کرد. از آن زمان تاکنون نظریه های متعددی در مورد این بنا ارائه شده است. برخی از مردم از جمله کیمورا معتقدند که این بنا زمانی بخشی از قاره اسطوره ای مو در اقیانوس آرام بوده و طبق افسانه ها در یک فاجعه بزرگ در زیر امواج فرو رفته است.

اما توجیه و دلایل آنها برای چنین نتیجه گیری دو گونه است. در ابتدا، او ادعا کرد که نشانه‌هایی را روی سنگ‌ها دیده و صخره‌هایی را پیدا کرده است که شبیه مجسمه‌های حیوانات هستند. او یکی از نمونه هایی را که دیده بود به عنوان ابوالهول زیر آب توصیف کرد و آن را شبیه به یک پادشاه چینی یا باستانی اوکیناوا توصیف کرد.

دوم، وی خاطرنشان کرد که این منطقه در حاشیه اقیانوس آرام به دلیل رخدادهای لرزه ای قوی شناخته شده است. کیمورا به یاد آورد که در سال 1771، سونامی که امواج آن حدود 40 متر ارتفاع داشت، خسارت زیادی به جزیره Unagoni و مناطق اطراف آن وارد کرد. بر اساس گزارشی که در روزنامه یومیوری شیمبون منتشر شد، این فاجعه دوازده هزار کشته یا مفقود بر جای گذاشت و تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه توکیو نشان می دهد که این منطقه هر 150 تا 400 سال یک بار تحت تأثیر یک سونامی مشابه قرار می گیرد.

به عبارت دیگر، حادثه یا فاجعه ای مشابه ممکن است باعث غرق شدن بنای یادبود Unagoni شده باشد.

تورو اوچی، دانشیار زلزله شناسی در دانشگاه کوبه، به نشنال جئوگرافیک گفت که با نظریه کیمورا موافق است و تاکید کرد که ساختارها توسط تکتونیک صفحه ایجاد نشده اند. وی در این خصوص گفت: من در این قسمت از دریا شیرجه زده ام و این هرم را از نزدیک دیده ام، صحبت های پروفسور کیمورا اصلا اغراق آمیز نیست، به راحتی می توان گفت که این آثار بر اثر زلزله ایجاد نشده اند.

البته این صحبت ها از نظر پروفسور شوخ و دیگران جای تعجب ندارد.

وی ادامه داد: اولین بار که زیر آب شیرجه زدم متوجه شدم که این سازه مصنوعی نیست، آنطور که خیلی ها ادعا می کنند منظم نیست و زوایای قائم و متقارن در بسیاری از قسمت های آن به هم نمی رسد.

از سوی دیگر، استاد دانشگاه بوستون تأکید می کند که سوراخ ها و آثار قابل مشاهده روی سنگ ها احتمالاً توسط گرداب های زیر آب یا موجودات دریایی ایجاد شده اند.

وی ادامه داد: پروفسور کیمورا می‌گوید که نوعی نوشته یا تصویر دیده‌ام، اما احتمالاً اینها فقط خراش‌هایی روی سنگ بوده که کاملاً طبیعی است، او اینها را به آثار و نشانه‌هایی تعبیر می‌کند که توسط انسان ایجاد شده است؛ اما نمی‌دانم چه چیزی است. حقیقت این است که.”

در نهایت، دیدگاه هر یک از طرفین در مورد این موضوع به قدری قانع کننده است که تاکنون هیچکس نتوانسته است به ابهامات موجود در مورد این ماجرای مرموز به طور قطع پایان دهد.

اما طبیعتا واقعیت در جای دیگری نهفته است و در ته دریا منتظر کشف شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *