خبرگرافی

دلایل محبوبیت آیفون

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما چیزی را دوست داریم یا دوست نداریم، و این به ویژه در مورد انتخاب گوشی هوشمند مورد استفاده صادق است. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از مهمترین دلایل ترجیح آیفون به اندروید بپردازیم.

1- برنامه ها

به گزارش روزیاتو، یکی از دلایل اصلی که کاربران آیفون اغلب محصولات اپل را ترجیح می دهند، ایمنی و امنیت برنامه های موجود در اپ استور است. هر برنامه در این پلتفرم تحت یک بررسی دقیق قرار می گیرد تا مطمئن شود که فاقد بدافزار و سایر کدهای مضر است و از کاربر و دستگاه او محافظت می کند. این استاندارد بالا سخت‌گیرانه‌تر از بسیاری از بازارهای برنامه دیگر است و شهرت اپ استور را به عنوان یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای دانلود برنامه‌ها تثبیت کرده است.

2- عملکرد بهتر

کاربران آیفون عاشق دستگاه های خود هستند زیرا آنها بسیار بی دردسر و پاسخگو هستند. اپل کنترل کاملی بر سخت افزار و نرم افزار گوشی های خود دارد، که تضمین می کند توسعه دهندگان آن می توانند هر جنبه ای از برنامه خود را تغییر دهند تا استانداردهای دقیق این گوشی ها را رعایت کنند و هر دو بهینه شده باشند. علاوه بر این، اپل به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی را ارائه می‌کند تا گوشی‌های خود را برای مدت طولانی‌تری، بسیار طولانی‌تر از سایر برندهای گوشی‌های هوشمند، کار کنند و عالی باشند.

3- امنیت و حریم خصوصی

آیفون‌ها به دلیل امنیتشان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، عمدتاً به دلیل اکوسیستم بسته و محافظت‌شده اپل، که نفوذ بدافزار به این دستگاه‌ها را سخت‌تر می‌کند. این جنبه امنیتی یکی از دلایلی است که بسیاری از کاربران آیفون را ترجیح می دهند، زیرا با تمرکز شدید اپل بر حفظ حریم خصوصی و امنیت، احساس امنیت بیشتری می کنند. به روز رسانی منظم سیستم اپل در حفظ این امنیت بسیار مهم است، با توجه به اینکه آسیب پذیری و ضعف اصلی گوشی های هوشمند، کلاهبرداری های فیشینگ است که در آن کاربران ممکن است ناخواسته رمز عبور خود را به اشتراک بگذارند.

4- سیستم عامل کاربر پسند

یکی از دلایل اصلی که میلیون ها کاربر آیفون را ترجیح می دهند این است که این گوشی های هوشمند بسیار کاربرپسند هستند. تمام ویژگی های یک آیفون با تلاش و جزئیات زیاد برای سهولت استفاده طراحی شده است. کاربران به راحتی می توانند تنها با یک دکمه و یک صفحه لمسی به تمامی ویژگی های آیفون دسترسی داشته باشند.

در حالی که گوشی‌های اندرویدی به همان اندازه کاربرپسند و آسان برای استفاده هستند، آیفون‌ها از زمان اولین iPod touch از سیستم ناوبری و سیستم عامل یکسانی استفاده کرده‌اند. در طول سال ها، توابع بصری و ساده به طور مداوم اصلاح و بهینه شده اند.

5- آپدیت نرم افزار iOS

اپل به دلیل پشتیبانی عالی از فناوری و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به‌موقع شناخته شده است که به شما امکان می‌دهد آیفون خود را به‌روزرسانی کنید. اگرچه ممکن است این به روز رسانی های مکرر برای برخی از کاربران آزاردهنده به نظر برسد، اما بخش مهمی از تجربه آیفون و مهر تایید واقعی برای محصولات اپل است.

انگیزه این آپدیت ها کاهش سرعت گوشی یا مصرف حافظه نیست. در عوض، بیشتر به روز رسانی ها حول محور امنیت می چرخند. با توجه به اینکه هکرها و ویروس ها دائماً در حال تکامل هستند و تهدیدهای امنیتی جدید در حال ظهور هستند، این به روز رسانی ها به سرعت آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی را برطرف می کنند. این رویکرد فعالانه برای نگهداری نرم افزار دلیل اصلی ترجیح کاربران آیفون برای خرید محصولات اپل است. آنها از پشتیبانی مداوم برای طول عمر تلفن خود اطمینان دارند. برخلاف سیستم‌های منبع باز مانند اندروید که برای به‌روزرسانی به تولیدکنندگان مستقل متکی هستند.

علاوه بر امنیت، این به روز رسانی ها به بهبود پس زمینه محدود نمی شوند. توانایی اپل برای انتشار جهانی به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های جدید برای شبکه‌ی کاربران خود به این شرکت اجازه می‌دهد تا محصولات و ویژگی‌های جدید را به محض در دسترس قرار گرفتن، ارائه دهد.

6- اعتبار و شهرت برند

شناخته شدن اپل به عنوان یکی از نمادین ترین و با ارزش ترین برندهای جهان ریشه در قدرت بسیار زیاد شناخت برند دارد و اپل به درستی در صدر قرار دارد. تشخیص فوری یک سیب با نیش – لوگوی اپل – نشان دهنده موفقیت این شرکت است. دستیابی به جایگاه یک برند برتر جهانی تصادفی نیست. بلکه نیازمند سخت کوشی و جلب اعتماد مردم به محصولاتشان است.

7- اکوسیستم سیب

یکی از مهم ترین دلایلی که مردم آیفون را ترجیح می دهند، قدرت اکوسیستم محصولات اپل است. آیفون‌ها با سایر دستگاه‌های اپل مانند آی‌پد و مک ادغام می‌شوند. به این ترتیب می توانید به راحتی فایل ها و داده ها را بین دستگاه های خود به اشتراک بگذارید.

8- اشتراک خانوادگی

ویژگی اشتراک‌گذاری خانوادگی اپل امکان خرید و ذخیره داده‌ها را در چندین دستگاه iOS و حساب‌های Apple ID می‌دهد. این ویژگی از حداکثر 6 عضو خانواده پشتیبانی می کند و آنها را قادر می سازد موسیقی، فیلم، برنامه، آلبوم عکس، تقویم و یادآوری را به اشتراک بگذارند. همچنین این قابلیت به والدین امکان کنترل خرید اپلیکیشن توسط کودکان را می دهد.

9- سیاست صرافی اپل

وقتی با کاربران قدیمی آیفون در مورد اینکه چرا گوشی های خود را دوست دارند صحبت می کنید، یکی از اصلی ترین مواردی که آنها به آن اشاره می کنند، سیاست تجارت اپل است. سیاست تجارت و بازیافت اپل به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه های قدیمی خود را به فروشگاه های فیزیکی اپل یا از طریق ایمیل برای دریافت اعتبار فروشگاه به محصولات جدید بازگردانند. این سیاست بخشی از زیرساخت‌های گسترده و سیستم پشتیبانی اپل است که تضمین می‌کند همه چیز به خوبی با هم کار می‌کند، از جمله بازیافت محصولات قدیمی.

10- ارزش فروش مجدد

آیفون‌ها به دلیل تقاضای زیاد و توانایی حفظ ارزش در طول زمان، ارزش فروش مجدد بیشتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارند. کاربران آیفون این را می دانند و خرید آیفون جدید را یک سرمایه گذاری خوب می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *