خبرگرافی

دانشمندان چینی سویه وحشتناک کروناویروس ایجاد کردند!

بعد- دانشمندان چینی در حال آزمایش یک سویه جهش یافته از ویروس کرونا هستند که 100 درصد کشنده است. دانشمندان چینی علیرغم نگرانی ها مبنی بر اینکه چنین تحقیقاتی می تواند جرقه همه گیری دیگری از نوع ناشی از همه گیری قبلی کووید-19 باشد، به تحقیقات خود ادامه می دهند.

به گزارش خبرگرافی به نقل از دیلی میل، دانشمندان در پکن که با ارتش چین در ارتباط هستند، ویروسی شبیه به کووید-19 که در پانگولین ها یا مورچه خواران فلس دار یافت می شود، شبیه سازی کرده و از آن برای آلوده کردن موش ها استفاده کردند. نام آن ویروس GX_P2V ذکر شده است. موش‌های آزمایش‌شده «انسان‌سازی» شدند، به این معنی که برای بیان پروتئینی که در انسان یافت می‌شود، با هدف ارزیابی نحوه واکنش ویروس در انسان مهندسی شده‌اند. هر موشی که به این عامل بیماری زا آلوده شده بود در عرض هشت روز مرد. محققان تاثیر پاتوژن را “به طرز شگفت انگیزی” سریع توصیف کرده اند.

تیم همچنین از یافتن سطوح بالای بار ویروسی در مغز و چشم موش ها شگفت زده شد. این نشان می دهد که ویروس مذکور با وجود مرتبط بودن با کووید، تکثیر شده و به شکلی منحصر به فرد در بدن پخش می شود. اعضای تیم تحقیقاتی با نوشتن یک مقاله علمی که هنوز منتشر نشده است، هشدار دادند که یافته های مطالعه آنها “به خطر سرریز GX_P2V به انسان اشاره دارد.”

پروفسور فرانسوا بالو، متخصص بیماری های عفونی مستقر در دانشگاه کالج لندن، در توییتی نوشت: “این یک مطالعه وحشتناک است. مطلقاً هیچ منطق علمی ندارد. من هیچ چیز جالبی در این نمی بینم که بتوانم یک “نژاد عجیب و غریب را نمی بینم”. موش های انسانی که به یک ویروس تصادفی آلوده می شوند. برعکس، من می‌توانم ببینم که چگونه چنین چیزهایی ممکن است اشتباه پیش بروند.” پروفسور ریچارد ابرایت، شیمی‌دان در دانشگاه راتگرز در نیوجرسی، می‌گوید که کاملاً با ارزیابی پروفسور بالوکس موافق است. او می‌افزاید: «در مقاله اعضای تیم، هیچ اشاره ای به سطح ایمنی زیستی آزمایش نشده است و اقدامات احتیاطی ایمنی زیستی مورد استفاده برای آن بررسی نشده است.”

فقدان این اطلاعات این احتمال هشدار دهنده را افزایش می دهد که برخی یا همه این تحقیقات، مانند تحقیقات در ووهان بین سال های 2016 تا 2019، که احتمالاً باعث شیوع بیماری همه گیر کووید-19 شده است، بدون اقدامات احتیاطی و بدون حداقل محدودیت های ایمنی زیستی انجام شده است. اقدامات لازم برای تحقیقات بر روی یک پاتوژن بالقوه عامل بیماری همه گیر انجام شده است.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط دانشگاه فناوری شیمیایی پکن، این ویروس در سال 2017 قبل از شیوع کووید کشف شد. این ویروس در پانگولین ها کشف شد که ناقلان شناخته شده ویروس کرونا هستند و اعتقاد قوی بر این است که میزبان واسطه ای است که ویروس را از خفاش ها به انسان منتقل می کند. محققان ویروس مذکور را در پکن شبیه سازی کردند. مشخص نیست که این مطالعه جدید چه زمانی انجام شده است، اما محققان گفتند که این احتمال وجود دارد که ویروس در آزمایشگاه تحت “جهش تقویت کننده بیماری” قرار گرفته باشد که آن را کشنده تر کرده است.

برای انجام تحقیقات جدید، هشت موش به ویروس آلوده شدند، هشت موش در معرض ویروس غیرفعال قرار گرفتند و از هشت موش به عنوان گروه کنترل استفاده شد. تمام موش های آلوده به این ویروس مردند. آنها بین هفت تا هشت روز پس از آلوده شدن تسلیم عفونت شدند. علائم شامل سفیدی کامل چشم ها، کاهش وزن سریع و خستگی بود. محققان مقادیر قابل توجهی از ویروس را در مغز، ریه‌ها، بینی، چشم‌ها و نای موش‌ها کشف کردند. در روز ششم، بار ویروسی در ریه ها “به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود”، اما مغز حیوانات کوچک شده بود و سطوح “بسیار بالا” ویروس در مغز آنها وجود داشت.

نتایج نشان می‌دهد که ویروس از طریق دستگاه تنفسی باعث عفونت می‌شود و سپس به مغز منتقل می‌شود، دقیقاً برخلاف کووید که در موارد شدید باعث عفونت در ریه‌ها و ذات‌الریه می‌شود. با این حال، نمونه هایی از کووید در بافت مغز بیماران بدحال نیز وجود دارد. به گفته محققان، عفونت شدید مغزی در مراحل بعدی عفونت ممکن است عامل اصلی مرگ در این موش ها باشد. محققان در پایان مطالعه خود نوشتند: “این اولین گزارشی است که نشان می دهد یک ویروس پانگولین مربوط به SARS-CoV-2 می تواند باعث مرگ 100٪ در موش های hACE2 شود که نشان دهنده خطر انتقال GX_P2V به انسان است.” با این حال، سویه اصلی کووید همچنین در برخی مطالعات 100 درصد موش ها را کشته است، به این معنی که نتایج جدید ممکن است به طور مستقیم برای انسان قابل اجرا نباشد. دکتر گنادی گلینسکی، استاد بازنشسته پزشکی در استنفورد، در مورد این تحقیق در شبکه های اجتماعی گفت: قبل از اینکه خیلی دیر شود باید جلوی این جنون گرفته شود.

پیشتر در سال 2022، دیلی میل نشان داد که چگونه تحقیقات مشابهی در مورد دستکاری ویروس توسط دانشگاه بوستون انجام شده است. مشخص شد که محققان سویه جدیدی از کووید را ایجاد کردند که نرخ مرگ و میر 80 درصدی در بین موش ها داشت. این موضوع بحثی را در سراسر کشور برانگیخته است که آیا این آزمایش‌ها یک شکل غیرقانونی از تحقیقات شناخته شده به عنوان “مشاهده عملکردی” هستند، که شامل ساخت عمدی ویروس‌ها برای مطالعه چگونگی تکامل آنها برای تبدیل شدن به کشنده‌تر یا عفونی‌تر شدن است. دولت بایدن در اکتبر 2022 قوانین مربوط به چنین تحقیقاتی را تشدید کرد، اما تعریف “بهبود عملکرد” ​​هنوز در حال بحث است.

نگران کننده است که دکتر Yigang Tong، که در آکادمی علوم پزشکی نظامی، یک موسسه تحقیقات پزشکی نظامی چینی که توسط ارتش آزادیبخش خلق چین اداره می شود، در آزمایش مذکور شرکت کرد. در سال 2023، او نویسنده مقاله ای در مورد کنه ها برای موسسه ویروس شناسی ووهان بود. این مرکز تحقیقاتی در چین به عنوان محتمل ترین منبع همه گیری کووید-19 توسط FBI و وزارت انرژی ایالات متحده شناسایی شده است. این دو موسسه آمریکایی اعلام کرده‌اند که مرکز تحقیقات چین احتمالاً عامل «نشت آزمایشگاهی» بوده و باعث گسترش گسترده کووید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *