خبرگرافی

خبر خوب برای بازنشستگان؛ بدون ضامن وام بگیرید | نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی میزان وام های اعطایی به بازنشستگان در سال گذشته را 12 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: امسال این تسهیلات به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

محسن تقیانی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ضمن تشریح برنامه های فرهنگی و اجتماعی این سازمان برای اقشار مختلف مخاطبان و ذینفعان، با اشاره به اینکه مخاطبان این سازمان جامعه ای بزرگ و متنوع هستند، گفت: ، گفت: برنامه ریزی فرهنگی در سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید مدیریت سازمان به برنامه ریزی اقدامات و برنامه های فرهنگی برای کارگران و بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران و کارفرمایان محدود نمی شود و علاوه بر پیش بینی و اجرای برنامه های بسیاری برای این افراد. گروه ها، برنامه های فرهنگی مناسبی نیز برای کارکنان و خانواده های آنان تدارک دیده می شود و این رویکرد، از برنامه های تحول آفرین این دوره محسوب می شود و همه کارکنان سازمان تامین اجتماعی اعم از کارکنان ستاد مرکزی و استانی نیز می باشند. به طوری که کارکنان شرکت های تابعه رسالت، شستا و بانک رفاه کارگران و خانواده های آنان به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های هدف در برنامه های فرهنگی سازمان تعریف شده اند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع برای بازنشستگان و مستمری بگیران به عنوان یکی از مهم ترین مخاطبان سازمان تامین اجتماعی، افزود: طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به زیارت یکی از این برنامه هاست که در سال گذشته نزدیک به 50 هزار نفر را به عتبات عالیات رساند. مشهد، قم و شیراز. ارسال شدند طرح کرامت رضوی از سال 1394 آغاز شده و در سال های گذشته سالانه 30 هزار نفر از این سفرهای معنوی بازدید می کردند. تفاوت دیگر در اجرای طرح کرامت رضوی در این مدت و پس از تعطیلی ناخواسته این برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ این سفرها نسبت به دوره های گذشته اکنون دارای پیوست فرهنگی و دوره های آموزشی است که شامل موضوعات دینی، بصیرت، آداب زیارتی، طب سنتی، تغذیه و بهداشت و … است که در طول سفر برای افزایش اطلاعات و آگاهی بازنشستگان برگزار می شود و این موارد دوره های آموزشی با استقبال خوبی مواجه شده است. همچنین سامانه ای برای مدیریت اعزام های مسافرتی متقاضیان طراحی شده است که آژانس عرضه کننده به عنوان کارگزار همکار موظف است سوابق کلیه متقاضیان معرفی شده از سوی کانون های بازنشستگی که به این سفرها اعزام نشده اند را قبل از خرید بلیط بررسی کند. ، تا بتوانیم همه این عزیزان. بیایید از این فرصت استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *