خبرگرافی

(تصاویر) بحرین، مالک جدید مالک جدید مک‌لارن می‌شود؟

برخی گزارش ها حاکی از آن است که صندوق سرمایه گذاری دولتی بحرین به عنوان مالک جدید مک لارن در هفته آینده معرفی خواهد شد. در واقع، شرکت هلدینگ ممتلکات کنترل کامل گروه مک لارن را به عنوان بخشی از صندوق سرمایه گذاری دولتی بحرین در اختیار خواهد گرفت.

طبق گزارش Motor1، این صندوق که به طور کامل متعلق به دولت است، در حال مذاکره با سایر سهامداران مک لارن است.

در همین زمان در سال گذشته، هلدینگ Mamtelkat حدود 60 درصد از سهام مک لارن را در اختیار داشت و از ابتدای سال 2023 کنترل خود را گسترش داد.

این صندوق و سایر سرمایه‌گذاران در سال‌های اخیر منبع حیاتی پول نقد برای مک لارن بوده‌اند و تاکنون برنامه‌های عملیاتی این شرکت را هدایت کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که موانع تولید بیش از آنچه به چشم می‌آید است.

در اواخر سال 2022، این خودروساز مجبور شد برخی از خودروهای تاریخی خود را برای تامین بودجه توسعه ابرخودروی معوق آرتورا بفروشد.

طبق گزارش ها، ماموت 100 میلیون پوند (126.6 میلیون دلار به نرخ ارز امروزی) برای تعداد نامعلومی از خودروهای تاریخی پرداخت کرده است، اما به نظر می رسد این فروش شامل یک خودروی قهرمانی فرمول یک نیز می شود.

مک لارن همچنان از مشکلات زنجیره تامین ناشی از همه گیری ویروس کرونا رنج می برد و دفتر مرکزی و کارخانه F1 خود را در آوریل 2021 فروخت. مک لارن از این معامله 240 میلیون دلار درآمد کسب کرد و تا 20 سال آینده به عنوان مستاجر ظاهر خواهد شد.

همچنین گزارش دیگری از روزنامه تلگراف بریتانیا نشان می دهد که این شرکت از جولای 2022 حدود 600 میلیون پوند (760 میلیون دلار) از سرمایه گذاران مختلف خود دریافت کرده است. همچنین مک لارن فقط در بازه زمانی مارس تا سپتامبر (حدود 7 ماه) 370 میلیون پوند دریافت کرده است. ) پس از پایان سال 2022 با ضرر 349 میلیون پوندی.

این شرکت برای تسهیل تجارت خود در حال تغییر ساختار است. در جولای 2022، مایکل لیترز را به عنوان مدیرعامل جدید خود معرفی کرد که چند ماه پس از انتصابش اعتراف کرد که محصولات قبلی مک لارن “توسعه نیافتگی” داشتند.

با این حال، کارشناسان معتقدند که مالکیت مک لارن می تواند به ایجاد ثبات و تمرکز در این شرکت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *