خبرگرافی

ویندوز ۱۲

تاریخ انتشار احتمالی ویندوز 12 مشخص شد

طبق آخرین گزارش ها، مایکروسافت قصد دارد ویندوز 12 را در ژوئن 2024 به همراه طیف وسیعی از رایانه های مختلف مجهز به هوش مصنوعی منتشر کند.

به گزارش TalkNac، در ساعات اولیه امروز اولین گزارش هایی در مورد انتشار “Windows 11 24H2” و تاثیر احتمالی این مشکل بر روند انتشار نسخه بعدی ویندوز یعنی ویندوز 12 منتشر شد. نئووین او می نویسد که شایعات قبلی حاکی از آن بود که ویندوز 12 در سال 2024 منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش جدیدی از Commercial Times (CTEE)، این شایعات اکنون درست است. این رسانه تایوانی اعلام کرده است که مایکروسافت قصد دارد ویندوز 12 را در ژوئن 2024 همزمان با طیف گسترده ای از رایانه های مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر کند. به نظر می رسد زمان این امر بسیار نزدیک به Computex 2024 باشد.

اگرچه به طور مستقیم نقل قول نشده است، اما Commercial Times این ادعا را به اظهارات اخیر رئیس Quanta، لین بیلی و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل ایسر چن جونشنگ در نمایشگاه فناوری پزشکی تایوان مرتبط دانست.

احتمالا Acer را می شناسید. زیرا این شرکت یکی از محبوب ترین تولید کنندگان کامپیوتر در آمریکا، انگلستان، کانادا و اکثر نقاط جهان می باشد. Quanta Computer نیز در تایوان مستقر است و رایانه و نوت بوک و همچنین سایر سخت افزارهای الکترونیکی تولید می کند.

منطقی است که چنین گزارشی از جایی مانند تایوان آمده باشد، جایی که فعالیت هایی مانند تولید و مونتاژ قطعات کامپیوتر و سخت افزار کامپیوتر در آن انجام می شود. علاوه بر Quanta و Acer، یکی از مقامات ارشد اینتل در اوایل سال جاری اعلام کرد که انتظار می‌رود به‌روزرسانی بزرگ ویندوز در سال 2024 ارائه شود. با این حال، نگفت که آیا این به معنای ویندوز 12 است یا به‌روزرسانی ویژگی جدید برای ویندوز 11.

ذکر رایانه های مبتنی بر هوش مصنوعی در کنار ویندوز 12 نیز بسیار منطقی به نظر می رسد. مایکروسافت اخیرا تمرکز خود را بر روی ویژگی های هوش مصنوعی مانند Copilot افزایش داده است. اگرچه در گزارش Commercial Times ذکر نشده است، اما به احتمال زیاد این غول فناوری و همچنین شرکای سخت افزاری مانند AMD، Intel و Nvidia، سیستم هایی با سخت افزار شتاب دهنده اختصاصی هوش مصنوعی را توصیه می کنند.

اگر به خاطر داشته باشید، مایکروسافت در اوایل سال جاری در رویداد CES 2023 AMD حضور داشت و مزایای چنین سخت افزاری را تایید کرد. بنابراین، چنین توصیه ای کاملاً ممکن به نظر می رسد. با این حال، چنین سخت افزاری احتمالاً به عنوان حداقل نیاز سیستم توصیه نمی شود. زیرا اکثر کامپیوترهای امروزی هم فناوری Ryzen AI AMD و هم NPU (واحد پردازش عصبی) و VPU (واحد پردازش بصری) اینتل را ندارند.

The post تاریخ احتمالی انتشار ویندوز 12 اعلام شد appeared first on تکنوک – اخبار دنیای فناوری. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *