خبرگرافی

برگزاری اولین همایش نقش HSE در بهره وری واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت

برگزاری اولین همایش نقش HSE در بهره وری واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت

خبرگرافی اولین همایش نقش HSE در بهره وری واحدهای تولیدی توسط مرکز آموزش بازرگانی گیلان و با همکاری اداره کل کار و امور اجتماعی و مرکز بهداشت رشت در مجتمع فولاد گیلان برگزار شد. شهرک صنعتی رشت.

این همایش عصر چهارشنبه با حضور مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، کارفرمایان و کارشناسان حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست به میزبانی شرکت فولاد گیلان برگزار شد.

حبیب الله جلیلی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش حفاظت فنی و ایمنی کار وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی در این همایش گفت: از دلایل اهمیت HSE می توان به محیط ایمن، کاهش هزینه های انسانی، آسیب ها اشاره کرد. و آسیب.

وی گفت: این مرکز برای خود الزاماتی را در نظر گرفته است تا بتواند فعالیت های تخصصی را در سراسر کشور آماده کند.

جلیلی با بیان اینکه 9 مرکز در کشور در لهستان مختلف و برای یک فعالیت خاص ایجاد شده است، ادامه داد: گیلان ظرفیت ایجاد یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی را دارد که مرکز آموزشی و پژوهشی حفاظت فنی و بهداشت محیط کار است. “

وی با تاکید بر اینکه گیلان سابقه طولانی در حوزه آموزش و پرورش دارد، افزود: با همکاری همه نهادهای دست اندرکار و با ارائه پیش نویس تخصیص بودجه برای گروه پژوهشی می توان این حوزه را فعالتر کرد.

رهام قلیچی، رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان و مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف نیز با بیان اینکه حدود هفت سال است که در زمینه آموزش HSE هستیم، گفت: اکنون افراد بیشتری در این زمینه آموزش می بینند. اکثر استان ها بیش از چند هزار نفر را در خود جای داده اند. .

وی با تاکید بر اینکه توجه به کارایی HSE در حوزه های مختلف سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: یکی از موضوعات مهم در حوزه HSE ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه است.

قلیچی ادامه داد: شاید اولین مشکلی که در سازمان ها و شرکت ها با آن مواجه هستیم نوعی سردرگمی و بلاتکلیفی ناشی از طوفان و حجم زیادی از استانداردها و ساختارهایی است که به طور ناگهانی به سازمان ها هجوم آورده اند.

وی با تاکید بر اینکه این همایش ها در راستای رسالت اجتماعی به ترویج و فرهنگ سازی HSE کمک می کند، ادامه داد: هزینه در این حوزه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز با اشاره به نقش ایمنی در محیط کار، گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه یک کارگاه است.

وی با اشاره به اینکه نگاه انسان به امنیت یک نگاه جهانی است، گفت: نجات جان انسان ها را نمی توان بر اساس معامله اقتصادی یا سود یا زیان ارزیابی کرد.

آقاجانی با تاکید بر همگرایی نهادها در حوزه کار و کار افزود: دستورالعمل های کلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه ایمنی در چهار عنوان آموزش، نظارت و بازرسی، افسران ایمنی تعریف شده است. و ارزیابی و مدیریت ریسک. .

وی با اعتقاد به اینکه کارکنان و کارفرمایان باید در زمینه ایمنی آموزش ببینند، افزود: هر حادثه ای که رخ می دهد عواقبی دارد و کارفرما بیشترین نقش را در این زمینه دارد.

مدیر کل تعاون گیلان با اشاره به قانون کار گفت: آموزش ایمنی و جابجایی ابزار برای کارگران و کارفرمایان الزامی است و آموزش یکی از عوامل اصلی پیشگیری از حوادث است که باید در بین کارگران و کارفرمایان نهادینه شود.

آقاجانی با بیان اینکه نظارت و بازرسی ها بر اساس ارزیابی ریسک است، ادامه داد: در این زمینه از اقدامات قانونی در حوزه ایمنی و حمایت از کارگران استفاده می کنیم.

مدیرکل تعاون گیلان با بیان اینکه مهم ترین زمان در ارزیابی ریسک زمان طراحی است، گفت: هزینه کارفرما در حوزه ایمنی سرمایه گذاری است و وظیفه کارفرما در این زمینه گسترده است.

حمیدرضا حبیبی، معاون راهبردی مجتمع فولاد گیلان نیز با اشاره به نقش مهم توسعه پایدار در بنگاه های اقتصادی، گفت: برخی بنگاه های اقتصادی به دنبال سود مالی هستند، اما مجتمع فولاد گیلان یکی از شرکت هایی است که به دنبال این هستند. منافع اقتصادی.” علاوه بر رشد اقتصادی، رشد نیز یک عامل مهم است. این یک توسعه انسانی و زیست محیطی است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع فولاد گیلان در سال 1382 در شهرک صنعتی رشت به عنوان اولین و بزرگترین واحد تولیدی نورد فولاد بخش خصوصی در کشور راه اندازی شد، ادامه داد: این شرکت انواع محصولات فولادی را در فرآیند نورد گرم و نورد سرد تولید می کند. بخش .

حبیبی با بیان اینکه گام های خوبی در حوزه محیط زیست و HSE در این مجموعه برداشته شده است، افزود: برای رسیدن به اهداف راه سختی در پیش داریم که امیدواریم با همکاری همه همکاران و سازمان های مرتبط به این مهم دست پیدا کنیم.

در این همایش فنی مدیران HSE از فومن شیمی و مجتمع فولاد گیلان نیز به ارائه مطالب و تجربیات آموزشی و برنامه های اجرا شده در این زمینه پرداختند.

شایان ذکر است در این جلسه فومن شیمی، ایران رادیاتور و مجتمع فولاد گیلان و آقایان قیامی و گل محمدی از کارشناسان بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان رشت حضور داشتند که اقدامات موثری در راستای حمایت از واکسیناسیون انجام شد. کارگران صنعتی شهرک صنعتی تشیر رشت انجام شد.

همچنین چهار نفر از دانش آموزان دختر و دو نفر از مدیران دبیرستان دخترانه استاد رضا و سه نفر از دانش آموزان پسر و یک نفر از مدیران دبیرستان پسرانه استاد رضا رشت به دلیل کسب مقام کشوری در شانزدهمین دوره لیگ علمی پیشگامان اسلامی ایران (پایا) به عنوان بزرگترین جشنواره علمی دانشجویی جهان اسلام شناخته شد.

 










پست اولین همایش نقش HSE در بهره وری واحدهای تولیدی شهر صنعتی رشت appeared first on پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *