خبرگرافی

بالگرد‌های خودران و تحول در صنعت هوانوردی

دنیایی را تصور کنید که در آن آسمان امن تر است. هلیکوپترهای خودران نشان دهنده عصر جدیدی در صنعت هوانوردی هستند. به لطف استارت‌آپ Rotor Technologies که توسط دانشجویان دکترای MIT با هدف حذف انسان‌ها از ماموریت‌های پرخطر تأسیس شده است، این چشم‌انداز از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌تر است.

به گزارش ایسنا، این برنامه در سال 2019 زمانی آغاز شد که هکتور هاوفنگ ژو که در حال تحصیل در مقطع دکتری در گروه هوانوردی و فضانوردی در موسسه فناوری ماساچوست بود، تصمیم گرفت پرواز با هلیکوپتر را بیاموزد. تجربیات اعصاب خردکن در کابین خلبان، اشتیاق او را برای ایمن‌تر کردن پرواز هلیکوپتر تقویت کرد.

به سرعت به سال 2021 می رسیم، زمانی که ژو Rotor Technologies را با هدف مقاوم سازی هلیکوپترهای موجود با فناوری پیشرفته تأسیس کرد.

باور کنید یا نه، پرواز هلیکوپترهای خصوصی کوچک می تواند خطرناک تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. در حالی که هواپیماهای مسافربری تجاری بسیار ایمن هستند، سالانه در هواپیماهای کوچک تلفات جانی رخ می دهد، به ویژه در طول عملیات هایی مانند آتش نشانی و تخلیه پزشکی. راه‌حل Rotor شامل تجهیز هلیکوپترها به مجموعه‌ای از حسگرها و نرم‌افزار است که برخی از خطرناک‌ترین پروازها را به صورت مستقل انجام می‌دهد.

ژو گفت: «مردم متوجه نیستند که خلبانان هر روز جان خود را در ایالات متحده به خطر می اندازند. ما با در نظر گرفتن خطرناک ترین ماموریت ها شروع می کنیم.

روتورهای خودران از پهپادهای سنتی با باتری جلوتر هستند و سریعتر و طولانی تر پرواز می کنند و محموله های سنگین تری را حمل می کنند. روتور فرآیند تجاری سازی خود را با بهبود مدل های هلیکوپتر قابل اعتمادی که برای چندین دهه در دسترس بوده اند، تسریع کرده است.

پروازهای آزمایشی در اطراف دفتر مرکزی Rotor Technologies در نیوهمپشایر انجام می شود و برنامه هایی برای مشتریان برای خرید این شگفتی های خودران در اواخر امسال وجود دارد.

در حالی که شرکت های دیگر در تلاش برای ساخت وسایل نقلیه کاملاً جدید هستند، Rotor کاملاً بر روی خودرانی متمرکز است. بن فرانک، مدیر ارشد بازرگانی Rotor توضیح می دهد: «ما واقعاً روی خودرانی متمرکز هستیم. این همان چیزی است که ما در آن تخصص داریم و فکر می کنیم بزرگترین گام را در جهت ایمن تر و قابل دسترس تر کردن پرواز عمودی برمی دارد.

راه حل نوآورانه روتور حول یک سیستم “پرواز با سیم” می چرخد، ترکیبی از کامپیوترها و موتورهایی که با قابلیت های کنترل پرواز هلیکوپتر تعامل دارند. ابزارهای ارتباطی پیشرفته و حسگرهای اقتباس شده از صنعت خودروهای خودران، سیستم را بیشتر تقویت می کنند. این “پارادایم خلبان از راه دور” آینده ای را بدون خلبانان در کابین ترسیم می کند.

مشارکت Rotor با هلیکوپتر Robinson استراتژیک است و از زنجیره تامین موجود برای ارائه هواپیماهای آشنا به مشتریان استفاده می کند.

R 550 X، هلیکوپتر خودکششی پرچمدار Rotor Technologies، دارای قابلیت های چشمگیری است. این هلیکوپتر می تواند بارهای تا وزن 1212 پوند (549 کیلوگرم) را حمل کند، حداکثر سرعت آن بیش از 120 مایل در ساعت (193 کیلومتر در ساعت) است و می تواند ساعت ها در هوا بماند. این تلاش تنها برای ایمن‌تر کردن وظایف موجود نیست. بلکه برای فعال کردن برنامه های کاملا جدید است.

Rotor Technologies قصد دارد امسال چند هلیکوپتر بفروشد و تولید خود را به 50 تا 100 در سال افزایش دهد. در حالی که تأثیر آن بر ایمنی فوری است، ژو پیش‌بینی می‌کند که روتور نقشی کلیدی در ساختن زندگی روزمره خودران‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر، از جمله تغییر روش حمل و نقل انسان‌ها، ایفا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *