خبرگرافی

اینترنت برخی تهرانی‌ها به علت مشکل فنی قطع شده است

ساعتی پیش کاربران اینترنت ثابت شرکت مخابرات از قطعی اینترنت خبر دادند. بر اساس گزارش های دریافتی به نظر می رسد از ساعتی پیش به تدریج اینترنت ثابت مخابرات در سراسر کشور قطع شده است. سامانه 2020 که سامانه پاسخگویی به اختلالات در اینترنت مخابراتی است پاسخگو نیست و وب سایت مخابرات نیز پیام «ارتباط با سرور مخابرات برقرار نشد» را روی صفحه نمایش می دهد.

به گزارش رویداد۲۴، محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران درباره علت این اختلال گفت که این اختلال سراسری نبوده است.

به گفته بیدخام، این مشکل حتی در تهران هم سراسری نیست و برای برخی از مشترکان تهرانی این اختلالات به وجود آمده است.

وی گفت: اینترنت ثابت تهران در برخی نقاط دچار اختلال شده است که این مشکل به دلیل نقص فنی در یکی از مراکز مخابراتی است.

بیدخام گفت: شرکت مخابرات در حال بررسی موضوع و رفع آن در اسرع وقت است.

رفع نوسان برق مرکز داده مخابرات تا دو ساعت آینده

داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اختلال ساعتی پیش در مرکز داده مخابرات گفت: ساعاتی پیش برق گرفتگی در یکی از دیتاسنترها رخ داد که باعث ایجاد سیستم های ارتباطی با مشتریان از جمله مرکز تماس و پورتال شد. که به مشتریان خدمت می کند، قطع شود.

وی افزود: اینترنت مشترکان قطع نمی شود اما اگر مشترکان بخواهند شارژ را تمدید کنند و اینترنت بخرند یک تا دو ساعت با مشکل مواجه می شویم که البته مشکل در حال رفع است.

زارعیان در ادامه گفت: بنابراین اختلال در شبکه اینترنت نیست، بلکه در تعامل مخابرات با مشتریان است.

وی افزود: همکاران در حال بررسی سامانه های مرکز تماس 2020 و 2010 و سایت و پورتال مشتریان هستند که در حال اصلاح است و به نظر می رسد تا دو ساعت آینده مشکل برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *