آخرین مطالب

همکاران

افزایش 1/150/000 تومانی قیمت سکه در یک هفته‌

یک کارشناس بازار طلا گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هفته ای یک میلیون و 150 هزار تومان افزایش یافت و 49 میلیون و 750 هزار تومان معامله شد.

محمد کشتی آرای امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته افزود: در هفته گذشته (شنبه تا پنجشنبه) قیمت طلا روند کاهشی داشت اما به دلیل تحولات سیاسی منطقه در داخل کشور برای ما نرخ ارز تعیین کننده قیمت طلا و سکه بود، بنابراین نوسانات بازار را به دلیل افزایش و نوسانات ناشی از قیمت ارز تعیین کرد.

کاهش 37 دلاری اونس طلای جهانی در هفته گذشته

یک کارشناس بازار طلا تصریح کرد: به طور میانگین در هفته گذشته تا روز پنجشنبه قیمت هر اونس طلا 37 دلار کاهش یافت که در پایان روز پنجشنبه به 2616 دلار رسید که به معنای عدم کاهش قیمت طلا و سکه است. افزایش نرخ ارز در داخل کشور بود. .

حباب سکه 9 میلیون و 300 هزار تومانی در یک هفته گذشت

وی تصریح کرد: سکه طرح قدیم با 500 هزار تومان افزایش به 43 میلیون و 500 هزار تومان، سکه طرح جدید با یک میلیون و 150 هزار تومان افزایش به 49 میلیون و 750 هزار تومان رسید. حباب بود زیرا تقاضا برای سکه در هفته گذشته افزایش یافت، بنابراین ما حباب سکه داشتیم.

کشتی آرای گفت: همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه با 100 هزار تومان افزایش هفتگی به 26 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه بدون تغییر قیمت 17 میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی معامله شد. 8 میلیون 100 هزار تومان.

یک کارشناس بازار طلا تصریح کرد: حباب سکه در پایان هفته (پنجشنبه) به 9 میلیون و 300 هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته 700 هزار تومان افزایش داشت.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار بین 70 تا 80 هزار تومان بود

وی افزود: میانگین قیمت طلای ذوب شده با ۱۴۵ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۱۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش هفتگی ۴ میلیون و ۱۰۶ هزار تومانی، ۳۳ هزار تومان معامله شد.

وی گفت: نوسانات غیر واقعی بازار در هفته گذشته هر مثقال طلا را با 300 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار را بین 70 تا 80 هزار تومان کرد.

وی بیان کرد: در حالی که بانک مرکزی در هفته های اخیر حراج سکه را ادامه داده است، اگر این اتفاق نمی افتاد، حباب سکه بیشتر می شد.

کشتی آرای گفت: متقاضیان ثبت نام سکه 5 قطعه سکه از بانک مرکزی دریافت می کنند که بیشتر این افراد این سکه ها را برای سرمایه گذاری نگهداری می کنند در نتیجه این سکه ها برای پاسخگویی به تقاضا وارد بازار نمی شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته قیمت طلا، سکه و بازارهای مالی مانند بورس تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار گرفتند، تصریح کرد: بنابراین افزایش تقاضا در بازار فیزیکی باعث شد حباب سکه در هفته جاری افزایش یابد.

افزایش 20 دلاری قیمت جهانی طلا امروز جمعه

یک کارشناس بازار طلا تصریح کرد: امروز قیمت جهانی طلا با 20 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2 هزار و 636 دلار رسید که ممکن است تا پایان روز نوسان داشته باشد.

وی تصریح کرد: اکنون بازار ارز تحت تاثیر مسائل داخلی (تنش ایران و رژیم صهیونیستی) قرار دارد و به نظر می رسد تا روز دوشنبه بازار تعدیل شود و قیمت ها هیجانی نباشد.

کشتی آرای پیش بینی کرد: با آرامش در داخل و منطقه و تعدیل نرخ ارز، بازار طلا و سکه با ثبات مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *