خبرگرافی

رشد چشمگیر کاربران پیام رسان های داخلی در 18 ماه اخیر

افزایش چشمگیر کاربران داخلی مسنجر در 18 ماه گذشته

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۵ تا ۸ برابری مخاطبان پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی داخلی طی یک سال و نیم گذشته خبر داد.

چیزی را گزارش کنید تکناک به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: اگر دو سال پیش در این باره صحبت می کردیم، شاید ظرفیت های لازم در بسترهای داخلی در اختیار شرکت های داخلی نبود که از همه مهمتر است. امروز، که عموم مردم است.”

وی ادامه داد: در یک سال و نیم اخیر گروه هدف پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی 5، 6 برابر و حتی تا 8 برابر افزایش یافته است. این افزایش هم بر تعداد کاربران روزانه و هم بر تعداد کاربران فعال ماهانه تأثیر می گذارد. حضور افراد در پیام رسان های داخلی نیز موضوعی مرتبط با تجارت است.

زارع پور با بیان اینکه هم اکنون بیش از گذشته شرایط لازم برای فعالیت های تجاری در بسترهای داخلی فراهم است، خاطرنشان کرد: سال گذشته آیین نامه حمایت از بنگاه ها و بسترهای اقتصاد دیجیتال توسط دولت تصویب شد که در این آیین نامه آمده است. یک بسته پشتیبانی ارائه کنید. برخی از بندهای این امر اجرایی شده و در حال پیگیری اجرای بندهای بعدی هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از بندهایی که دو سال است در قانون آمده، موضوع معافیت مالیاتی این شرکت ها است. هرکس شرکت خود را از یک پلتفرم خارجی به داخلی منتقل کند، دو سال از پرداخت مالیات معاف است. یک سال این سال 1402 بوده و در قانون بودجه سال 1403 آمده است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال ماهواره پرتاب می شود؟ وی تصریح کرد: بله، بر اساس سند 10 ساله توسعه صنعت فضایی کشور مصوب سال گذشته، ساخت ماهواره های زیادی در زمینه های مختلف از جمله ماهواره های حسگر و مخابراتی را هدف گذاری کرده ایم و چندین ماهواره آماده پرتاب داریم. دوستان ما که مسئولیت میدان شروع را بر عهده دارند در حال حاضر در حال تست هستند. پرتابگر خودشان هستند.

مقاله افزایش چشمگیر تعداد کاربران پیام رسان های داخلی در 18 ماه گذشته اولین بار در تک ناک – اخبار دنیای فناوری پدیدار شد. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *