خبرگرافی

آیا می‌توان خودرو‌های الکتریکی را بی‌سیم شارژ کرد؟

Franz von Holzhausen، طراح ارشد تسلا، در ویدئویی با Jay Leno در مورد Cybertruck اعلام کرد که تسلا در حال کار بر روی یک شارژر القایی است.

به گزارش ایسنا، البته وقتی صحبت از تسلا به میان می‌آید، آنچه این شرکت عنوان می‌کند که روی آن کار می‌کند، می‌تواند به این معنا باشد که یا امسال عرضه می‌شود یا 10 سال دیگر عرضه می‌شود یا در واقع هرگز عرضه نمی‌شود. منتشر شد.

اما صرف نظر از اینکه تسلا اولین شارژرهای بی‌سیم را برای خودروها می‌سازد یا نه، این مفهوم می‌تواند در نهایت به نتیجه برسد.

شارژر القایی خودرو چگونه کار می کند؟

شارژ خودرو از طریق شارژر القایی تقریباً مانند شارژ بی سیم تلفن همراه عمل می کند.

یک شارژر بی سیم معمولا از القای الکترومغناطیسی برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می کند. اساساً یک فرستنده وجود دارد که یک پد شارژ با یک سیم پیچ مغناطیسی و یک گیرنده است که در این حالت با یک سیم پیچ مغناطیسی دیگر در قسمت پایین خودرو نصب می شود. هنگامی که این دو در یک راستا قرار می گیرند، جریان الکتریکی به گیرنده منتقل می شود و فرآیند شارژ آغاز می شود.

در واقع پیاده سازی یک فرستنده و گیرنده کمی پیچیده تر است. در خانه به یک پد بزرگ برای پارک کردن نیاز دارید. شاید بتوان آن را در گاراژ گذاشت. این پد باید به برق وصل باشد و بسته به اینکه به برق وصل باشد یا به خانه، می تواند مقادیر متفاوتی شارژ تولید کند.

از طرفی ماشین نیاز به گیرنده دارد. در حال حاضر هیچ وسیله نقلیه الکتریکی با گیرنده های شارژ القایی در دسترس عموم وجود ندارد. هنگامی که این فناوری شارژ بی سیم شروع به کار کرد، سازندگان خودروهای برقی باید شروع به ساخت آن در خودروهای خود کنند و امیدواریم که آن را به یک استاندارد تبدیل کنند.

آیا این کار شارژ خودروهای برقی را آسان‌تر می‌کند؟

از نظر تئوری بله. البته خیلی از آن به پذیرش و اجرا برمی گردد. با فرض اینکه در برخی از قالب های مصرف کننده عرضه می شود، ممکن است روزی پیش بیاید که وقتی به خانه می رسید مجبور نباشید ماشین خود را به برق بزنید.

در مقیاس بزرگتر، این نوع شارژ می تواند اضطراب محدوده را نیز از بین ببرد. تصور کنید پارکینگ‌ها آن را در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از ایستگاه‌های شارژ فعلی اجرا می‌کنند و به رانندگان این امکان را می‌دهند که برای شروع شارژ به سادگی به داخل یک فضای پارک بکشند. این ممکن است در آینده ای نه چندان دور اتفاق بیفتد، اما اگر این اتفاق بیفتد، اما حتی اگر در نیمه راه باشیم، شارژ خودرو می تواند بسیار آسان تر باشد.

حتی از این هم راحت تر است. اما بسیار گران تر و بعید است. جاده‌ها می‌توانند به شارژرهای بی‌سیم تبدیل شوند و اگر این امر رایج شود، برق خودروی شما هرگز تمام نخواهد شد. اما حداقل این اتفاق به این زودی ها نخواهد افتاد.

سرعت شارژ چگونه خواهد بود؟

آنها سریعتر از آنچه تصور می کنید هستند. هنگامی که با فرستنده ها و گیرنده های القایی پرقدرت استفاده می شود که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند، شارژ بی سیم می تواند واقعا سریع باشد.

تعدادی از شرکت ها کار بر روی فناوری شارژ بی سیم خودروهای الکتریکی را با موفقیت آغاز کرده اند. در واقع برخی از این شرکت ها سرعت شارژ را به 20 کیلو وات افزایش داده اند که معادل شارژر سطح دو امروزی است. از نظر تئوری، این سرعت می تواند حتی بیشتر باشد.

اگرچه هنوز سوالات زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود، اما باید دید که چنین سیستم شارژ خانگی چقدر گران خواهد بود و آیا تولید کنندگان می توانند قیمت مناسبی را در عین ارائه سرعت شارژ مناسب حفظ کنند. .

مانند راه حل های شارژ سیمی امروزه، ایستگاه های شارژ بی سیم سریعتر احتمالاً هزینه بیشتری خواهند داشت.

برای بسیاری از افراد، تنها چیزی که اهمیت دارد، توانایی شارژ یک خودروی برقی پس از یک روز کاری و رانندگی به محل کار و برگشتن به آن است. آنها ممکن است به سرعت های بسیار بالا نیاز نداشته باشند. با این حال، دیگران ممکن است بخواهند اطمینان حاصل کنند که می توانند ماشین خود را نسبتاً سریع به طور کامل شارژ کنند. به خصوص کسانی که مسافت های طولانی تری را به صورت روزانه رانندگی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *