خبرگرافی

مولد تصویر Titan

آمازون با هوش مصنوعی تولید کننده تصویر Titan عرضه می شود

هوش مصنوعی Titan Image Generator آمازون به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه های ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنند و ویژگی های واترمارکینگ نامرئی را به تصاویر اضافه کنند.

چیزی را گزارش کنید مجردهاآمازون با انتشار مولد متن به تصویر Titan به نبرد ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پیوندد. در کنفرانس AWS re:Invent، اعلام شد که مولد تصویر Titan می تواند تصاویر واقعی و با کیفیت استودیویی ایجاد کند. Titan Image Generator یک برنامه یا وب سایت مستقل نیست. بلکه ابزاری است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با استفاده از این مدل، مولدهای تصویر خود را ایجاد کنند. ناگفته نماند که توسعه دهندگان برای استفاده از آن نیاز به دسترسی به Amazon Bedrock دارند.

حاشیه، غیرمتمرکز سوامی سیواسوبرامانیان، معاون آموزش ماشین AWS، در سخنرانی اصلی خود، پیش نمایشی از مولد تصویر Titan انجام داد و به توانایی این مدل برای تولید تصاویر از متن طبیعی و تغییر پس زمینه اشاره کرد.

این مدل به طور مستقیم برای مشتریان سازمانی طراحی شده است و به طور خاص ناشران سازمانی را هدف قرار می دهد، برخلاف تولیدکننده های تصویر محبوب موجود مانند DALL-E OpenAI که تاکید بیشتری بر مصرف کنندگان دارد.

تمام تصاویر تولید کننده تصویر Titan به طور خودکار حاوی یک واترمارک نامرئی هستند. واسی فیلومین، معاون AWS در بخش هوش مصنوعی مولد به The Verge گفت: این بخشی از تعهدات داوطلبانه ای است که آمازون در ماه جولای با کاخ سفید امضا کرد.

فیلومین در مصاحبه ای فاش کرد:

ما به دنبال راهی برای نشانه گذاری تصویر تولید شده با هوش مصنوعی بودیم، به ویژه ابزار تولید کننده تصویر Titan، که بر نمایش بصری تأثیری نداشته باشد، تاخیر نداشته باشد و نتوان آن را برش داد و فشرده کرد.

وی افزود که واترمارک به ابرداده فایل محدود نمی شود. با این حال، مشکل مربوط به تشخیص واترمارک است. آمازون یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می دهد به یکدیگر متصل شوند، تصویر را وارد کنند و منشاء تصویر را تأیید کنند.

فیلومین افزود که تیتانیوم یک محصول نهایی نیست. بلکه نوعی الگو است; بنابراین، توسعه دهندگانی که محصولی را با استفاده از مولد تصویر Titan ایجاد می کنند، تصمیم می گیرند که چگونه این اطلاعات را به کاربران ارائه دهند.

واترمارک یا برچسب گذاری محتوا به عنوان محصول هوش مصنوعی، بخش مهمی از فرمان اجرایی جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در مورد هوش مصنوعی است. برای حل این مشکل، شرکت هایی مانند مایکروسافت و ادوبی از سیستم اعتبار محتوا استفاده کرده اند. سیستمی که توسط کمیته اصالت و منشأ محتوا (C2PA) ایجاد شده است. Adobe با ایجاد نمادی که صحت محتوا را در محتوای تصویر و ویدیو نشان می دهد، این فرآیند را پیش می برد.

سیواسوبرامانیان همچنین اعلام کرد که مدل‌های بیشتری از تایتان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. اینها عبارتند از Titan Text Lite، یک مدل کوچکتر که برای کارهای تولید متن سبک مانند کپی رایتینگ استفاده می شود، و Text Express که برای برنامه های بزرگتر مانند برنامه های مکالمه در نظر گرفته شده است. آمازون همچنین حفاظت از کپی رایت را به مشتریان با استفاده از مدل‌های اصلی Titan (از جمله متن به تصویر) گسترش خواهد داد.

همچنین به افرادی که از سایر برنامه های هوش مصنوعی تولید شده توسط آمازون استفاده می کنند. حتی اگر برنامه از یک مدل پایه متفاوت در مخزن مدل Bedrock AI آمازون، مانند Meta’s Llama 2 یا Anthropic’s Claude 2 استفاده کند، محافظت قانونی را ارائه می دهد. این برنامه ها عبارتند از: AWS HealthScribe، CodeWhisperer، Amazon Personalize، Amazon Lex و Amazon Connect Lens.

پست هوش مصنوعی تایتان تولید کننده تصویر آمازون اولین بار در تکناک پدیدار شد – اخبار دنیای فناوری. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *