روانشناسی شخصیت اگر این رفتار را بدون حسادت نشان می دهید!

روانشناسی شخصیت اگر این رفتار را بدون حسادت نشان می دهید!

شاید در اطراف خود فرد حسودی دارید. چگونه با اون ها کنار میای؟ حسادت او چقدر شما را آزار می دهد؟ این افراد در ارتباطات خود را بی ارزش و پایین تر از دیگران می دانند و برای جبران و رفع این بی ارزشی در خود شروع به حسادت می کنند. در این مقاله ابتدا به معرفی نشانه های فرد حسود می پردازیم و سپس به نحوه برخورد با این افراد می پردازیم.

افراد حسود نسبت به دارایی های دیگران، شادی، خوشبختی، آرامش، عشق، موفقیت و دستاوردهای دیگران حسادت می کنند. اگر با اشتیاق در مورد شادی ها یا موفقیت های خود در زندگی با آنها صحبت کنید، حسادت آنها فعال می شود و به سرعت حرف شما را قطع می کنند و موضوع گفتگو را کاملاً تغییر می دهند. این افراد معمولا تحمل شنیدن این کلمات را ندارند و از دیدن و شنیدن شادی های زندگی دیگران خوششان نمی آید زیرا احساس بی ارزشی و کمبود آنها را تقویت می کند. بنابراین یکی از نشانه های فرد حسود این است که در صحبت هایی که حول محور شما، موفقیت ها و شادی های شما می چرخد، موضوع را عوض کند.

افراد حسود ممکن است گاهی از طرف مقابل قدردانی کنند یا از او تعریف کنند، اما شما می توانید با لحن صدا، ظاهرش یا زبان بدنش که با جملاتش مطابقت ندارد، بفهمید که قدردانی یا تعریف او صادقانه نیست. صادقانه در مورد آن آنها تمایل خود را ابراز نمی کنند، اما در عوض طوری رفتار می کنند که گویی با افراد دیگر متفاوت یا عجیب به نظر نمی رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *