آخرین مطالب

همکاران

پاسخ هوش مصنوعی؛ رونالدو یا مسی، کدامیک زودتر به هزار گل زده می‌رسد؟

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دو گلزن برتر تاریخ فوتبال هستند اما هیچکدام هنوز به رکورد هزار گل در دوران حرفه ای خود نرسیده اند. یک هوش مصنوعی پیش بینی کرده است که چقدر طول می کشد تا این دو ستاره به رکورد 1000 گل برسند. این دو فوق ستاره فوتبال جهان در دو دهه اخیر هواداران را مجذوب خود کرده اند و بیشترین رکوردهای گلزنی را در اختیار دارند. حالا هواداران مشتاقند ببینند چه کسی زودتر به رکورد 1000 گل می رسد.

به گفته منابع رسمی فیفا، در اوایل دهه 2000، قبل از اینکه مسی و رونالدو در فوتبال دیده شوند، یوسف بیکان، مهاجم اتریشی- چک که بین سال های 1931 تا 1955 805 گل به ثمر رساند، به عنوان بهترین گلزن تاریخ شناخته شد. این رکورد بعدها توسط رونالدو و مسی شکسته شد. کریستیانو رونالدو اکنون 907 گل برای اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و النصر و تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده است. از سوی دیگر لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین و تیم های باشگاهی بارسلونا، پاری سن ژرمن و اینترمیامی 849 گل به ثمر رسانده است.

مسیر رونالدو برای رسیدن به 1000 گل

رونالدو در حال حاضر برای رسیدن به رکورد 1000 گل به 93 گل نیاز دارد. با توجه به اینکه میانگین گلزنی او در نصر 0.91 گل در هر بازی است، هوش مصنوعی پیش بینی کرد که او برای رسیدن به این نقطه به 102 بازی دیگر نیاز دارد. بر این اساس او می تواند در دو تا سه فصل دیگر به این موفقیت دست یابد. در آن زمان رونالدو حدود 42 یا 43 سال سن خواهد داشت.

مسیر مسی برای رسیدن به 1000 گل

هوش مصنوعی با استفاده از همین محاسبات پیش بینی کرد که مسی برای رسیدن به این نقطه عطف به ۱۶۴ بازی دیگر نیاز دارد. میانگین گلزنی ستاره آرژانتینی در اینترمیامی 0.92 گل در هر بازی است. طبق برآوردهای این هوش مصنوعی، رونالدو زودتر از لیونل مسی به این رکورد می رسد، اما زمانی که مسی به رکورد 1000 گل می رسد، حدود 40 یا 41 سال سن دارد که از رونالدو جوان تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *