۱۰۰ کتاب ۱۰۰ ساله در شیراز رونمایی می‌شود

سید محی الدین حسینی ارسنجانی پژوهشگر فرهنگ و تمدن پارسی اعلام کرد: از مجموعه اسناد و مدارک مکتوب، کتب چاپ سنگی و سربی و کتابهای کمیاب با ارزش تاریخی در کتابخانه شمسی وی که در واقع قسمت کوچکی از گنجینه عظیم است. فرهنگ به تدریج و گام به گام فارس را در معرض دید عموم قرار خواهم داد تا تشنه دانان و علاقمندان به ایران با برخی از منابع غنی ایران شناسی بیشتر آشنا شوند و برخی دیگر نیز باز کنند و سخاوتمندانه درخواست کنند. مردم شیراز و فرهنگ فارس. در این زمینه بپذیرد.

وی افزود: مراسم رونمایی از کتاب های چاپ صد سال پیش در راستای میزبانی برنامه های ادبی شیراز و فارس در آبان ماه از جمله جشنواره ایرانی «آبانگان» و مرکز فرهنگی و تجاری مشیر شیراز است. مفتخر است تا پایان سال جاری و تا پایان سال جاری میزبان چنین برنامه هایی باشد. حمایت مکرر از مجموعه داران مختلف شیراز با نمایش اسناد تاریخی.

به گفته این فعال فرهنگی، بخشی از اصل نامه های سالمندان و بزرگان شیراز، کتاب های درسی دانش آموزان و مدارس 70 تا 80 سال پیش و انتشارات اختصاصی وزارتخانه های قدیمی فرهنگ و آموزش و پرورش، آموزش و پرورش ایران در دوران دوره پهلوی اول و دوم با نمایش تعدادی تمبر، سکه، اسکناس و تصاویر کمتر دیده شده به همراه صدها صفحه سطر سیاگی، سوگندنامه ها و سوگندنامه ها، دست نوشته ها و دیوان اشعار چاپ اول شاعران ایرانی که در 50 تا 80 و 100 سال پیش منتشر شده اند و یا قبل از آن همگی از مجموعه های فرهنگی فعالان فرهنگ، ادب و هنر شیراز هستند و به تدریج در این مکان زیبا و سایر مکان های فرهنگی شیراز به نمایش گذاشته شده و در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

وی با انتقاد از صاحبان آثار کمتر دیده شده که از دید عموم پنهان مانده است، از صاحبان این گونه آثار ارزشمند خواست تا یک بار برای همیشه اسناد تاریخی خود را از زیرزمین تاریک و نمناک منازل و کمدهای خود حذف کنند. عصاره را در معرض دید علاقمندان و محققین قرار دهید.

حسینی ارسنجانی ادامه داد: مراسم رونمایی از کتاب های چاپ صد سال پیش به همراه نمایش تعدادی از نشریات قدیمی دوران پهلوی اول با قدمتی 100 ساله در روز یکشنبه 15 آبان 1403 در عرصه های تجاری، اداری و فرهنگی. مجموعه مشیر شیراز به همت انجمن ادبی شیراز به مدیریت شاعر و فرهنگی معاصر یوسف گردان و برنامه ریزی بانوان الیکائی با هنرمندی نوازندگان دف گروه ادبی یاران ایگلیم عشق به مدیریت خانم مژگان وفایی با سخنرانی دکتر محمدحسین بحرالعلومی و اجرای مهرداد منصوری برگزار می شود. ورود به این برنامه برای همه آزاد است و رایگان است.

آموزش مطالب مرتبط با شیراز و فارس، برنامه ریزی برخی رویدادهای فرهنگی و ادبی در شیراز، تألیف و انتشار تعدادی کتاب و نگارش ده هزار عنوان مقاله مطبوعاتی طی 30 سال فعالیت رسانه ای و گنجاندن و انعکاس مطالب مختلف علاوه بر چهل روزنامه، اخبار. آژانس ها و سایت های خبری ملی و محلی، داشتن کتابخانه ده هزار جلدی و اهدای بیش از پنج هزار جلد کتاب چاپی به برخی مراکز فرهنگی و کتابخانه های عمومی شیراز و فارس، سی سال فعالیت در حرفه روزنامه نگاری، روزنامه نگاری، ادبی. نقد و تصحیح، گردآوری اسناد مهم تاریخی و کتب قدیمی شیراز و شهرستان های استان فارس به همراه سی و یک سال خدمت اداری به عنوان کارمند ادارات مختلف آموزش و پرورش فارس و ویراستاری کتاب اشعار دو بیتی و … می باشد. از افتخارات و سوابق کاری حسینی ارسنجانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *