آخرین مطالب

همکاران

ترس بازار ریخت/ بازگشت قیمت دلار به 60 هزار تومان

گشتی در خیابان منوچهری نشان می دهد که حجم فروش از همان دقایق ابتدایی معاملات غیررسمی ارز سنگین است.

فروشندگان با صدای بلند سعی می کنند ارز خود را سریعتر بفروشند. “چه کسی هزار پول نقد می خواهد؟” “چه کسی 10000 نظر می خواهد؟” “چه کسی دلارهای آماده و نقدی می خواهد؟”

دلار فروشان منوچهری برای فروش دلارهای خود دست و پنجه نرم می کنند و مدام از حملات ضعیف دیشب اسرائیل و ناتوانی آن می گویند.

آنها تاکید می کنند که اکنون ترس بازار از بین رفته و می توان شاهد بازگشت قیمت دلار به 60 هزار تومان بود.

یکی از دلالان دلار با تاکید بر اینکه بازار آرام شده است، گفت: چند هفته است که شاهد تهدید سنگین اسرائیل بودیم، اما با اتفاقات شب گذشته مشخص شد که ترس ها واهی بوده است.

یکی از فعالان بازار ارز درباره علت سقوط آزاد نرخ ها در بازار می گوید: هجمه های رژیم اشغالگر قدس بسیار محدود و ضعیف بود و بیشتر جنبه مصرف داخلی داشت تا اذهان عمومی شهروندان را آرام کند.

وی می گوید: سنبله های بازار از ترس حمله سنگین بود و به اصطلاح بازار از 2 هفته پیش خسته شده بود، حالا که حمله انجام شد و خیلی خفیف بود، ترس از بازار از بین رفته بود. و هیجان کاذب بازار در حال تخلیه شدن است.

در حال حاضر دلار در منوچهری به کانال 65 هزار تومان بازگشته است، در حالی که قیمت دلار در روزهای گذشته تا کانال 69 هزار تومان پیش رفته بود. با وجود سقوط آزاد دلار، دلالان همچنان به دنبال مشتری برای دلارهای خود هستند.

باید گفت؛ بانک مرکزی حراج انبوه سکه را از امروز از طریق مرکز مبادلات ارزی آغاز کرده است و در گام نخست در حراج امروز سکه، عرضه یک میلیون سکه را در نظر دارد.

همچنین طبق اخباری که تسنیم در روزهای گذشته اعلام کرده بود، عرضه سکه 1403 در تمام قطعات به زودی آغاز می شود.

ابلاغ و اجرای سیاست های جدید بانک مرکزی در حوزه سکه در کنار کاهش قیمت ارز در بازار غیررسمی موجب کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

سکه اکنون مانند دلار بدون خریدار است. قیمت سکه که در کانال 54 میلیونی در نوسان بود، اکنون تا کانال 51 میلیون تومان کاهش یافته است.

فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی پیش از این به مردم هشدار داده بودند که در روزهای پر نوسان از خرید سکه و ارز خودداری کنند، زیرا هر لحظه امکان افت قیمت و تخلیه حباب قیمت وجود دارد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *