آخرین مطالب

همکاران

قیمت آپارتمان‌ در تهران | قیمت خانه در منطقه ۱۹ چند؟

قیمت دلار امروز 5 آبان 1403 به اوج رسید

قیمت دلار آنقدر نوسان دارد که همه را گیج می کند. قیمت دلار هر ساعت بالا و پایین می شود. قیمت دلار را بانک مرکزی تعیین می کند. قیمت دلار اصلا ثابت نیست. برای اطلاع از قیمت دلار مقاله زیر را مطالعه کنید.

قیمت دلار در بیشتر روزهای هفته گذشته افزایش یافت و پنج هزار تومان گران شد. این بالاترین میزان رشد اسکناس دلار در هفت ماه گذشته از سال 1403 است.

روند صعودی قیمت این اسکناس تحت تاثیر سیگنال های نامطلوب ارسالی به بازارها و افزایش انتظارات و تقاضای تورمی بود.

در آخرین معامله روز پنجشنبه 12 آبان ماه، اسکناس دلار در میانه کانال هشتم از کریدور ششم معامله شد و بازار پشتیبان تا نیمه های شب داغ بود.

پیش بینی قیمت دلار

برخی معامله گران بر این باورند که سیاست گذار با افزایش قیمت دلار برای پوشش کسری بودجه و سپس بازگشت دلار به کانال های اولیه کریدور ششم، بازار را نوسان می دهد. این موضوع بسیاری از معامله گران را نسبت به هرگونه صرافی محتاط کرده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر در روزهای ابتدایی هفته آینده قیمت دلار در محدوده فعلی نوسان داشته باشد، دلار کریدور هفتم را به راحتی فتح خواهد کرد.

قیمت تتر تومان ارزان شد

قیمت درهم روز پنجشنبه 12 آبان ماه با قیمت 18 هزار و 720 تومان بازگشایی شد و 90 تومان افزایش یافت. قیمت تتر در آخرین روز معاملاتی هفته در سطح 68 هزار و 950 تومان بود. اما روز جمعه 200 تومان کاهش محدود داشت و 68 هزار و 700 تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس

پوند انگلیس 88 هزار و 789 تومان معامله شد و نزدیک به 500 تومان افزایش یافت. قیمت یورو ۷۴ هزار و ۱۰۰ تومان و یک هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه اسکناس دلار 50 هزار و 388 تومان فروخته شد و 44 تومان گران شد و حواله دلاری با 43 تومان افزایش به کانال 49 هزار تومان رسید و 49 هزار و 15 تومان فروخته شد.

در هفته منتهی به 12 آبان، قیمت دلار روزهای پرحجمی را پشت سر گذاشت و پنج هزار تومان گران شد. اسکناس دلار پیک قیمتی قبلی را شکست و یک کانال بالاتر رفت. اخبار مربوط به احتمال درگیری ایران و رژیم صهیونیستی همچنان در راس توجه معامله گران قرار دارد و همین موضوع احتمال ماندن قیمت دلار در ابتدای هفته اول آبان را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *