قیمت آپارتمان‌ در تهران | قیمت خانه در منطقه ۱۹ چند؟

بالاخره وام ازدواج تعین تکلیف شد

سایت شماره 1: معاون اعتبارات بانک مرکزی گفت: در حال حاضر در مجموع 500 هزار متقاضی برای دریافت وام ازدواج در نوبت هستند.

سارا جلالی معاون اعتبارات بانک مرکزی در برنامه میز اقتصادی با بیان اینکه بر اساس آمارهای دریافتی از سامانه آمار تسهیلات بانک مرکزی میزان پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در سال جاری افزایش یافته است، گفت: این تسهیلات در ابتدای سال از 117 هزار میلیارد تومان به 353 هزار نفر توسط شبکه بانکی پرداخت شده و 139 درصد سهمیه ابلاغی توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: 348 هزار متقاضی در نوبت دریافت وام ازدواج هستند و هم اکنون با توجه به اینکه شرایط پیش ثبت نام برای متقاضیان فراهم شده است، می توان آمار دقیق تری ارائه کرد. 4000 متقاضی در صف ذخیره بانک هایی هستند که پیش ثبت نام کرده و بانک مورد نظر خود را انتخاب کرده اند.

وی افزود: 40 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند اما بانک عامل را انتخاب نکرده اند.

تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت وام ازدواج

معاون اعتبارات بانک مرکزی گفت: در گذشته متقاضی باید در ساعات و روزهای مشخصی ثبت نام می کرد، اما با توجه به تغییراتی که در سامانه ایجاد شده، روند ثبت نام را تغییر داده ایم و دیگر نیازی به ثبت نام نیست. متقاضی برای درخواست در یک زمان خاص بلکه 24 ساعت شبانه روز از طریق پیش ثبت نام می تواند بانک عامل را انتخاب کند.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند به صورت 24 ساعته نسبت به ثبت نام و پیش ثبت نام با انتخاب بانک و ذخیره آن اقدام کنند.

جلالی با بیان اینکه مشکلی با انتشار آمار متقاضیان نداریم، گفت: یکی از اقدامات اساسی در حوزه بانک مرکزی تسهیل و تسریع در روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ها و با توجه به رایزنی های انجام شده توسط دو بانک قرض الحسنه دیگر. آنها همچنین به لیست بانک ها و موسسات مالی که وام می دهند اضافه شده اند.

وی گفت: در ادامه جلسه کمیسیون 90 که با حضور مدیران بانک مرکزی برگزار شد، شفاف سازی تمامی پرداخت های تسهیلات قرض الحسنه در دستور کار قرار گرفت و تمامی جلسات کارشناسی با نمایندگان انجام شد. در این راستا برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *